کدخبر : 19361
چهارشنبه 27 دسامبر 2023 - 7:43
فاقددیدگاه

جام رسانه‌ای امید، نهضتی برای احیای امید در کشور است

استاندار ایلام با بیان اینکه جام امید نهضتی برای احیای امید در کشور و جامعه است، گفت: رسانه‌های متعهد با هر نگاه، سلیقه و تفکری و با شمشیر قلم به جنگ رسانه های معاندان بروند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام نیا” شامگاه سه شنبه در آیین آغاز به کار جشنواره جام رسانه ای امید و نشست شورای اداری این استان، با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه دشمن با سرنیزه به میدان نمی آید با قلم به میدان می آید، اظهار کرد: نیاز است که واقعیت ها را به دور از هرگونه تعصبات جناحی و گروهی و با نگاه به اسلام و ایرانی بودن در میدان رسانه بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه با نگاهی که سردار سلیمانی داشت و می گفت که “خط قرمز من اسلام و ولایت است” باید با این نگاه در میدان حاضر شد، یادآور شد: جام رسانه‌ای امید یک نهضت و جهاد بزرگ برای بیان دستاوردهای دولت و نهضتی برای احیای امید در سطح جامعه است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از تحول و پیشرفت‌های همه جانبه ایران در قلم رسانه‌ها نهفته است، تصریح کرد: ایده‌های رسانه‌ها بر اساس دلدادگی و دلبستگی، حریت و انسانیت نمایان و جاری می‌شود و به طور قطع در این صورت است که نتیجه های موثری در توسعه و ایجاد امیدآفرینی در جامعه شکل می گیرد.

بهرام نیا ادامه داد: اعتلای کشور، استان و دین اسلام، در سایه انسجام و همدلی همه کسانی که در قالب مطبوعات قلم می زنند و تلاش می کنند و محتواها را نشر می دهند، تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه پرچم استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین اباعبدالله الحسین (ع) بالاست و اربعین مسیری روشن برای توسعه این استان است، گفت: این کشور حاصل خون سرداران و بسیجیان بزرگواری است که در مکتب شهیدانی چون قاسم سلیمانی و در دانشگاه اسلام، درس انسانیت، شجاعت، اخلاص و ولایت پذیری را آموخته اند.

استاندار ایلام بیان کرد: هر کس با هر تفکر، سلیقه ای و علاقه سیاسی نباید اجازه دهد خللی به کشور وارد شود و امروز رویکرد جبهه استکبار به صورت جنگ نرم طراحی شده و به صورت راهبردی این رویکرد را جلو می برند به طوری که با استفاده از همین ابزار رسانه ای، در جریان اغتشاشات جای شهید و جلاد عوض کردند.

بهرام نیا تصریح کرد: هدف جبهه استکبار و صهیونیسم تزریق پمپاژ ناامیدی است تا اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و دانشجویان آینده درخشانی برای خود متصور نباشند و یکی از اهداف اصلی دشمنان نیز خالی کردن کشور از جوانان، نوجوانان و نخبگان است.

استان ایلام در مدار توسعه قرار دارد

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های متعهد با هر نگاه، سلیقه و تفکری و با شمشیر قلم به جنگ رسانه های معاند بروند، افزود: در این ۲ سال کارهای بزرگی انجام شده که نمونه بارز آن در حوزه اقتصادی پتروشیمی” ارغوان گستر” برای تولید محصول پروپیلن است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران که نیمی از برق تولیدی آن صرف برق دهلران و مابقی به شبکه سراسری متصل می شود را از دیگر طرح های مهم استان برشمرد و گفت: ان.جی.ال دهلران تا قبل از دولت سیزدهم ۴۶درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امروز نزدیک به ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و تا قبل از سال به بهره برداری می رسد.

وی به پتروشیمی دهلران که کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته و اکنون به ۵۰درصد رسیده است، اشاره کرد و گفت: پتروشیمی هلیلان امروز نزدیک به ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بر اساس قول مدیر این مجموعه، در پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

بهرام نیا با اشاره به اینکه مجتمع فولاد زاگرس ایوان در سال ۹۱شروع شد که اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری می رسد، یادآور شد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری این طرح بوده و ۱۵۰نفر پس از بهره‌برداری اشتغال ایجاد می کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه فاز دوم گاز ایلام نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: طرح کاغذ سنگی چرداول بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال اتمام است.

وی به اقدامات انجام گرفته در حوزه عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت: یک‌و نیم میلیون متر مربع آسفالت، احداث پارک بانوان، احداث سیل‌بند و دهها طرح دیگر از عملکرد این حوزه است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه این دولت به لطف خدا توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشته است، افزود: استان موفقیت های خوبی به دست آورده و در اشتغال رتبه اول را کسب کرده است.

وی مقام پنجم در جذب سرمایه گذاری خارجی، رتبه اول صادرات غیر نفتی، رتبه هفتم تولید کالاهای استراتژیک و بهبود ۱۳پله ای مهار تورم، تسهیل فضای کسب و کار، فعالسازی ۱۰۶ واحد راکد، کاهش تصادفات، مقام اول ستاد اربعین، کاهش ضریب جینی در حوزه شهری و مقام اول پرداخت تسهیلات ازدواج را از دیگر اقدامات و دستاوردهای دولت در استان ایلام برشمرد.

وی در پایان به قدردانی رییس جمهور از مردم استان ایلام به عنوان خادمین اباعبدالله الحسین(ع) و تردد نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰هزار نفر در سال‌جاری از مرز مهران در اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۲درصد زائران از مرز مهران و استان ایلام تردد کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.