کدخبر : 19269
یکشنبه 10 دسامبر 2023 - 8:13
فاقددیدگاه

دستگیری شکارچی متخلف در کولگ مهران بعد از ۲۴ ساعت تعقیب و گریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: یک شکارچی که اقدام به کشتن سه راس قوچ در منطقه کولگ مهران کرده بود بعد از ۲۴ ساعت تعقیب و گریز، توسط محیط بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش جامک؛ “علیرضا محمدی” اظهار کرد: این شکارچی به همراه هم دستانش در منطقه حفاظت شده کولگ مهران اقدام به شکار یک راس قوچ بالغ و ۲ بره نابالغ یک ساله کرده بودند.

وی افزود: یک نفر از این شکارچی ها توسط محیط بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی مهران و به حکم دادستان شهرستان، این فرد نیز بازداشت شد.

محمدی ادامه داد: این شکارچی متخلف ۷۵۰ میلیون ریال به طبیعت ضرر و زیان وارد کرده که باید توسط وی پرداخت شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری مراجع قضایی با ضابطان محیط زیست، یادآور شد: با شکارچیان متخلفی که اقدام به شکار و صید می کنند برابر قانون برخورد قاطع و جدی صورت می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام از شکارچیان و همچنین کسانی که برای تفرج به دامان طبیعت می روند، خواست با توجه به اینکه حیوانات در فصل جفت گیری و سپس آبستنی هستند، از ایجاد هرگونه تنش و استرس برای وحوش خودداری کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های تحت مدیریت، فرد خاطی به دادستانی و مراجع قانونی تحویل می شود.

محمدی تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموع سه گروه شکارچی غیرمجاز در منطقه کولگ شناسایی شدند که یک گروه اقدام به شکار این سه راس قوچ کرده بود و ۲ گروه دیگر هنگام اقدام به شکار دستگیر شدند که از این شکارچی ها یک اسلحه سیمونف غیرمجاز و یک پران مجاز با مقادیری فشنگ ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود: در آبان ماه سال جاری ۳۳ مورد شکار و صید و ۲۹ مورد شروع به شکار یا صید در مناطق حفاظت شده استان ایلام گزارش و ثبت شد که در این راستا ۱۹ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و ضبط، ۱۶۹ قطعه آبزی و ۳۸ قطعه پرنده صید و سه راس میش و قوچ شکار و پرونده ۴۲ شکارچی متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گفته محمدی بیش از یک هزار و ۳۷۰ میلیون ریال ضرر و زیان حاصله از شکار و صید وحوش بوده که از این مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال آن وصول شده است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.