کدخبر : 19262
شنبه 9 دسامبر 2023 - 7:41
فاقددیدگاه

کمبود دارو در بیمارستان های ایلام قابل پذیرش نیست

استاندار ایلام با بیان اینکه کمبود دارو در هیچ بیمارستانی قابل پذیرش نیست، گفت: اقدامات موسسه‌ خیریه‌ محکم در درمان بیماران مناطق محروم ستودنی است.

حسن بهرام‌نیا“روز پنج‌شنبه در جریان بازدید سرزده از بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: دارو جزو الزامات اولیه هر بیمارستان است و تامین آن بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان این‌که کمبود دارو در هیچ بیمارستانی در استان قایل پذیرش نیست، افزود: اهلیت و منابع مالی معیار انتخاب پیمانکار برای تامین دارو در بیمارستان های استان باشد چرا که پیمانکاری که منابع مالی نداشته و فاقد تخصص کافی در این حوزه باشد، نمی‌تواند در تامین دارو به موقع نیاز موفق باشد.

استاندار ایلام با تاکید بر خدمات همه‌جانبه به بیماران و تسریع در روند زمانی پذیرش بیماران، گفت: روند زمانی پذیرش بیماران باید کاهش یابد و فعالیت واحد «ام‌.آر.آی» باید شبانه روزی باشد.

بهرام نیا در جریان این بازدید در دیدار با مدیرعامل و رییس هییت مدیره‌ موسسه‌ محکم نیز اظهار کرد: اقدامات این موسسه و پزشکان این مجموعه در درمان بیماران به ویژه بیماران مادرزادی، قابل تقدیر و ستودنی است.

مدیرعامل موسسه خیریه محکم (موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی) در این بازدید اظهار کرد: معاینه و جراحی بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی، نقص تکاملی بدو تولد، جراحی اطفال (لب شکری و شکاف کام)، ارتوپدی (دست و پا)، بیماری‌های دستگاه تناسلی، اورولوژی و دستگاه گوارش از جمله خدمات مهم و رایگان موسسه محکم است.

دکتر “صلاح‌الدین دلشاد” با بیان اینکه تا کنون ۴۰ نمایندگی این موسسه در نقاط مختلف کشور فعال شده است، یادآور شد: پزشکان و مخصصین این موسسه برای دوازدهمین بار متوالی در استان ایلام حضور یافته اند و در این سفر بیش از ۷۶ مورد از بیماران این استان به صورت رایگان جراحی و درمان خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از بیماران با ناهنجاری‌های مادرزادی در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام که از قبل شناسایی شده اند، معاینه شده و اقدامات درمانی برای آنان با حضور پزشکان متخصص عضو این موسسه و با امکاناتی که در اختیار آنان قرار گرفته است، جراحی می شوند.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: تیم جراحان موسسه خیریه محکم شامل سه فوق تخصص جراحی اطفال و یک فوق تخصص جراحی ارتوپدی به مدت ۱۰ روز با استقرار در بیمارستان امام خمینی (ره) بیمارانی را که دارای مشکلات و ناهنجاری‌های مادرزادی قطعی هستند، تحت مداوا قرار می‌دهند.

دکتر “عارف عزیززاده” تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با در اختیار قراردادن چهار اتاق عمل به پزشکان تیم محکم و حضور هفت متخصص و بیش از ۲۰۰ نفر از کادر درمان استان و امکانات لازم برای این تیم، زمینه انجام بهتر و باکیفیت‌تر اقدامات درمانی پزشکان متخصص موسسه محکم را فراهم کرده است.

استاندار ایلام در این بازدید که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید از واحدهای اتاق عمل، اورژانس، ام.آر.آی و دیگر بخش‌های بیمارستان امام(ره) این شهر بازدید کرد و ضمن گفتگو با بیماران و پزشکان، در جریان خدمات‌دهی به بیماران و مشکلات پرسنل و مجموعه قرار گرفت.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.