کدخبر : 19232
سه‌شنبه 5 دسامبر 2023 - 8:15
فاقددیدگاه

معدوم‌سازی ۸ تن فرآورده‌ خام دامی کشف شده در ایلام

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی ایلام گفت: ۸ تن فرآورده خام دامی فاقد هویت که روزهای گذشته در ایلام کشف شده بود، معدوم سازی شد.

محمدحسین ابراهیم‌پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام، شامگاه دوشنبه ۱۳ آذرماه در ایلام گفت: در راستای افزایش امنیت غذایی میزان ۸ تن فرآورده خام دامی فاقد هویت که روزهای گذشته در استان ایلام کشف شده بود، معدوم سازی شد.

وی افزود: این محموله در پی نظارت‌های دامپزشکی و سایر ارگان‌های مرتبط از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی، از یک کارخانه سوسیس و کالباس در شهرک صنعتی ایلام کشف شده بود و امروز پس از طی مراحل اداری و قضائی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: قصابی‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لبنیاتی‌ها و سردخانه‌ها از جمله واحدهایی هستند که مورد نظارت بهداشتی نیروهای دامپزشکی قرار می‌گیرند.

ابراهیم پور ادامه داد: اکیپ‌های  نظارتی سیار به صورت روزانه و برنامه ریزی شده از واحدهای صنفی مورد نظر نظارت بهداشتی انجام می‌دهند.

 طی ۳ ماهه دوم سال جاری ۱۰ هزار و ۱۲۶ کیلوگرم مرغ و گوشت ضبط شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.