کدخبر : 19062
سه‌شنبه 14 نوامبر 2023 - 8:51
فاقددیدگاه

اجرای ریل‌باس در مسیر پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی مهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: با اجرای ریل‌باس در مسیر پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی برای اربعین سال آینده، شرایط انتقال یک هزار زائر در ۲۰ دقیقه فراهم می‌شود.

سعید هژبری امروز در نشست ستاد اربعین استان، با تاکید بر اجرای ریل‌باس در مسیر پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی برای تسهیل و تسریع در انتقال زوار از شهر مهران به پایانه، گفت: این پروژه برای اربعین سال آینده در دستور کار است که در صورت اجرای این پروژه مهم، در مدت زمان ۲۰ دقیقه، یک‌هزار زائر از پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی جابجا می‌شوند.

وی به مدیران دستگاه‌های زیرساختی استان تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های شهرک اربعین از جمله تامین برق، آب، گاز و شبکه فیبر نوری در اولویت است که باید در اسرع‌ وقت این خدمات در شهرک اربعین ارائه شود.

هژبری با اشاره ظرفیت بالای پارکینگ اربعین در مهران، گفت: امسال ۲۵ هکتار در قالب فاز دوم به پارکینگ اربعین مهران اضافه شد و در فاز یک و دو پارکینگ اربعین ۲ نمازخانه با مساحت هر نماز‌خانه  ۳۲۰ متر‌مربع طراحی، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با وجود ساماندهی پارکینگ بزرگ اربعین مهران و پارکینگ خصوصی شهر مهران، بخش خصوصی نیز متقاضی ایجاد پارکینگ در پایانه مرزی است که در صورت ایجاد یک پارکینگ بزرگ در جوار پایانه مهران شاهد افزایش خدمات‌دهی به زوار هستیم.

وی با اشاره به ایجاد پایش تصویری در ورودی شهرهای مسیر اربعین استان، گفت: اربعین امسال تمامی ورودی شهرهای مسیر اربعین مجهز به پایش تصویری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ۱۵ کانکس برای اسکان زوار و  ۱۵۰ سرویس بهداشتی پیش‌ساخته خریداری شده تا در صورت نیاز برای اربعین سال آینده مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره ایجاد زیرساخت‌ها در اربعین، بیان داشت: برای اولین‌بار برای دستگاه یخ‌ساز اقدام شد و این دستگاه تهیه و در حال حاضر برای کنگره اربعین سال آینده در پارکینگ اربعین نگهداری می‌شود.

هژبری با تاکید بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز استان یادآورشد: نقاط حادثه‌خیز استان پیمان‌سپاری می‌شود. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.