کدخبر : 19020
چهارشنبه 8 نوامبر 2023 - 14:25
فاقددیدگاه

یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل برگزار شد

یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل با حضور گسترده مردم برگزار شد، حضوری که یادآور وحدت و رشادت‌های دوران دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله نور کریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در این مراسم اظهار کرد: شهدا در روزهای نفس‌گیر جنگ تحمیلی با خلق حماسه در جبهه‌ها، افتخارآفرین شدند و با گذشتن از منیت‌ها به ید واحده «ما» رسیدند و جایگاه کنونی ایران اسلامی مرهون خون آن عزیزان است امروز وظیفه همه ما زنده نگاه‌داشتن یاد و راه شهدای و بایستی با برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان که جنگ ندیده‌اند، انتقال دهیم.

 وی با اشاره به جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی در غزه، گفت: اسرائیل با استفاده از سکوت سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و حمایت آمریکا، در باریکه غزه با بی‌رحمی و سفاکی ددمنشانه در حال کودک کشی و نسل‌کشی است و انتفاضه کنونی فلسطین در واقعه برگرفته از انقلاب و استقامت مردم انقلاب اسلامی ایران است و امروز صبر نستوه مردم غزه موجب رعب و وحشت در دل استکبار شده است.

 امام جمعه ایلام با اشاره به هجمه‌ها و دسیسه‌های مکرر دشمنان و معاندان بر علیه ملت ایران، گفت: نسل جوان و عموم مردم بایستی برای حفاظت از کیان اسلامی و آرمان‌های انقلاب در خط رهبری حرکت کنند.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جبهه استکبار برای نابودی نظام اسلامی دست به هر اقدامی می‌زد و منافقین و تجزیه‌طلبان در چهار طرف کشور، غائله به پا کردند و صدام با حمایت جبهه استکبار، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و به گمان خودش می‌خواست در کم‌ترین زمان خرمشهر و اهواز را تصرف و ظرف یک هفته به پایتخت برسد.

 وی با بیان اینکه این خیال باطل با از جان‌گذشتگی رزمندگان که لباس تقوا بر تن کردند، به جبهه‌ها شتافتند، اسلحه به دست گرفتند و ایستادگی کرده و جهاد در راه خدا را سرلوحه کار خود قرار دادند و در دوران دفاع مقدس همه محاسبات دشمن را برهم زدند.

 استاندار ایلام تصریح کرد: دلاور مردان ایرانی هم‌زمان با حمله عراق به مرزهای ایران با وجود کمبود امکانات، تجهیزات و نفرات به جبهه‌ها اعزام شدند و با درپیش‌گرفتن تقوا، اخلاص و پیروی از ولایت‌فقیه، به پیروزی دست یافتند.

 بهرام‌نیا با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» گفت: برگزاری همین یادواره‌هاست که فرهنگ شهادت را نهادینه می‌کند.

 وی با یادآوری نقش ایل خزل در عملیات فتح میمک در ابتدای جنگ تحمیلی، گفت: ارتش و نیروهای سپاه با کمک ایل بزرگ و عشایر خزل با خون خود میثاق نامه امضا کردند و متحد شدند که نتیجه آن، فتح میمک شد.

 استاندار ایلام با قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، تصریح کرد: این یادواره مردمی همچون سال‌های گذشته، مردمی و باشکوه برپا شد که در این راستا از همه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر می‌کنم.

 بهرام‌نیا با اشاره به کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه توسط رژیم جعلی اسرائیل، خاطرنشان کرد: مردم غزه با مجاهدت خود و با تاسی از شهدا و با انجام عملیات طوفان الاقصی، هیمنه‌ی پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی را که مورد حمایت همه‌جانبه جبهه استکبار است را در هم شکستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.