کدخبر : 18885
شنبه 21 اکتبر 2023 - 13:05
فاقددیدگاه

تأمین و توزیع بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۸ تن کود شیمیایی در ایلام

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام، از تأمین و توزیع بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۸ تن کود شیمیایی در استان ایلام خبر داد.

«سیامک بیگی» اظهار کرد: با تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و با وجود وجود موانع ناشی از تحریم و مشکلات بودجه‌ای و یارانه‌ای، از ابتدای امسال  تا ۲۹ مهر، مقدار ۱۷ هزار و ۶۵۸ تن کود مورد نیاز استان تأمین و تدارک دیده شد که از این مقدار ۵۹۲۹ تن در مهر ماه توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین ۵۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، گفت: بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام ادامه داد: با توجه به برنامه ابلاغی سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۳۱ درصد از برنامه فوق تامین و توزیع شده و بیشترین سهم دریافتی از این کود توزیعی را شهرستان دهلران با مقدار ۸ هزار و ۵۷۹ تن و ۵۳۹ کیلوگرم به خود اختصاص داد.

بیگی با اشاره به برنامه خودکفایی کشور در زمینه تولید کودهای کشاورزی، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی سعی دارد در سه سال آینده در زمینه تولید کودهای فسفات و پتاس در کشور به خودکفایی برسد که نه تنها نیاز کشور در این زمینه به طور کامل برطرف شود و امکان صادرات مازاد نیاز داخلی این نوع کودها نیز فراهم خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.