کدخبر : 18852
سه‌شنبه 17 اکتبر 2023 - 8:44
فاقددیدگاه

تبدیل وضعیت ۴۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی ایلام

معاون استاندار ایلام گفت: امسال ۴۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند و حتی با توجه به تخصص و تجربیات از ظرفیت این افراد در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شده است.

مهدی کاکاخانی : «ناصر نجفی» در  نشست شورای هماهنگی مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و ۳۰۰۰ شهید استان، اظهار کرد: ۴۳۵ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک داریم  و نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات هستیم که مردم این استان به عنوان خادمین امام حسین (ع) معرفی شده‌اند.

نجفی با اشاره میزان تردد زوار عتبات عالیات از مرز مهران، گفت: در ایام اربعین ۳ میلیون  و۷۰۰ هزار نفر یعنی ۵۲ درصد کل زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد کردند و با اهتمام و تلاش شبانه روزی دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام، مدیران استانی و مردم در این دولت شاهد برگزاری کنگره باشکوه اربعین بودیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام تصریح کرد: ما خود را خادم خانواده شهدا و ایثارگران می‌دانیم و در این راستا جلسات زیادی در زمینه برای رفع مشکلات مسکن، اشتغال، تبدیل وضعیت خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شده تا جایی که امسال ۴۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند و حتی با توجه به تخصص و تجربیات از ظرفیت این افراد در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین استقبال، تشییع و تدفین از پیکرهای معطر شهدا در استانداری، دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان بسیار باشکوه بود.

معاون استاندار ایلام به بخشی از اقدامات انجام شده در اربعین اشاره کرد و گفت:  در حوزه زیرساخت  مسیر ایلام – مهران چهاربانده شد و دو تونل این مسیر  زیر بار ترافیک رفت و در بحث آب و حوزه های دیگر خدمات زیاد انجام گرفته بود و پروژه‌هایی نظیر ۲۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی که در دولت‌های قبل انجام نگرفته بود در نشست هیات دولت، دکتر بهرام‌نیا  استاندار ایلام مطرح کردند  و با تاکید رییس جمهور اعتبار این پروژه ها از محل مولد سازی تامین و برای  پروژه راه‌آهن استان نیز یک هزار میلیارد اختصاص یافته است.

دبیر شورای مشاورین ایثارگران وزارت کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام و مدیران حوزه ایثارگران استان در عرصه خدمات‌دهی به خانواده شهدا و ایثارگران بیان کرد: دولت دکتر رئیسی توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا و ایثارگران دارد.

دکتر رحیمی افزود: رویکرد دولت سیزدهم جبران کم‌کاری دولت‌های قبل در این حوزه است و دولت سیزدهم  و کابینه‌اش به موضوع ایثار و شهادت توجه ویژه دارند.

وی افزود: مشاورین ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان برای آنان دستورالعمل‌هایی تنطیم شده و تدوین شده است. در کنار این مدیران دستگاه‌های اجرایی در سفرهایی شهرستانی با مردم دیدار داشته باشند.

دبیر شورای مشاورین ایثارگران در وزارت کشور اضافه کرد: در حوزه ایثار و شهادت در این دولت یک‌درصد اعتبار تخصیص داده شده و وظیفه مشاورین پیگیری این اعتبار برای تقدیر و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند.

به گزارش جامک در پایان نشست شورای هماهنگی مشاوران دستگاه‌های اجرایی،  دبیر شورای مشاورین  ایثارگران در وزارت کشور از  تلاش‌های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام تجلیل کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.