کدخبر : 18818
یکشنبه 15 اکتبر 2023 - 7:27
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

طرح ملی نهضت مسکن در استان ۵۶ درصد پیشرفت دارد

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه کوتاهی و کم کاری از سمت بانک ها برای پرداخت تسهیلات پذیرفته نیست، گفت: طرح ملی نهضت مسکن در این استان ۵۶ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش جامک؛ حسن بهرام نیا روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن این استان، اظهار کرد: فرایندهای تامین زمین، طراحی نقشه، صدور پروانه از طریق شهرداری ها، قرار داد با پیمانکاران و ساخت و ساز در اجرای طرح ملی نهضت مسکن بایستی در اسرع وقت انجام شود که رضایت مردم در این حوزه جلب شود.

وی با بیان اینکه روند ساخت و سازها در حوزه طرح ملی نهضت مسکن در استان رضایت بخش نیست و همه دستگاه های مرتبط به ویژه بانک های عامل پای کار باشند، افزود: مردم منتظر خانه هستند و طرح ملی نهضت مسکن در استانی در راستای خانه دار شدن مردم است و در راستای وعده ای که دولت به مردم داده باید ظرف چهار سال ۳۲ هزار واحد مسکونی در این استان ساخته شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه طرح ملی نهضت مسکن از طرح های مهم دولت سیزدهم و تکلیف قانونی بوده که در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است، ابراز کرد: باید آنچنان باید در این حوزه برنامه ریزی شود که قبل از چهار سال مردم صاحب خانه شوند چرا که این امر شعار اساسی دولت مردمی ایران قوی و یک تکلیف قانونی بوده که بر اساس مصوبه مجلس باید در سال یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه مبنای کار ساخت خانه برای مردم در طرح ملی نهضت مسکن شروع پروژه در عمل است، یادآور شد: شهرداری در صدور پروانه کمک کنند که بازه زمانی فرایند آن کوتاه تر باشد و پیمانکاران نیز در فرایند اجرایی ساخت و سازها سرعت داشته باشند.

استاندار: طرح ملی نهضت مسکن در ایلام ۵۶ درصد پیشرفت دارد

وی با تاکید بر اینکه بایستی در اجرای طرح ملی نهضت مسکن یک تلاش جمعی بین دستگاه های اجرایی مرتبط وجود داشته باشد، ابراز کرد: یکی از موارد مهم برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات توسط بانک ها است که تعدادی از بانک های استان خوب عمل کردند و دیگر بانک ها از جمله بانک های خصوصی، هرچه سریعتر برای پرداخت تسهیلات مشکلات وارد عمل شده و موانع کار را حل کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه کوتاهی و کم کاری از سمت بانک ها برای پرداخت تسهیلات پذیرفته نیست، افزود: بانک‌ها مکلف هستند ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام مالی را به بخش مسکن اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری بانک ها، مشکلات متقاضیان تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن را مرتفع و تعیین تکلیف اراضی تفاهم شده برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان نیز هرچه زودتر انجام شود.

بهرام نیا با بیان اینکه پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان ایلام نزدیک به ۵۶ درصد است، افزود: در بخش مسکن ملی اقدامات خوبی در استان ایلام صورت گرفته ولی نیاز است دستگاه های اجرایی هرچه زودتر برنامه ها و تفاهم های خود را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن شهری در قالب طرح ملی نهضت مسکن باید سرعت داده شود، گفت: سهمیه استان ایلام در طرح ملی نهضت مسکن طی چهار سال ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد شامل مسکن روستایی، شهری، بخش خصوصی و بازآفرینی شهری است.

بهرام نیا با ابزار رضایت از ساخت مسکن روستایی در استان، افزود: سهم ساخت مسکن در روستاهای استان در طرح ملی نهضت مسکن هشت هزار واحد بوده که بیش از ۶ هزار واحد از این میزان محقق شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ساخت واحد های مسکونی در شهرستان های دهلران و مهران که به صورت ویلایی ساخته می شوند بایستی به کارگزار واگذار شود تا عقب ماندگی های موجود در این شهرها، هر چه سریعتر جبران شود.

استاندار: طرح ملی نهضت مسکن در ایلام ۵۶ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه ثبت نام های طرح ملی نهضت مسکن در استان ایلام ۴۷ هزار و ۱۰۴ نفر است که ۹ هزار و ۳۷۰ نفر واجد شرایط بوده و ۳ هزار و ۷۸۶ نفر مبلغی بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برای شرکت در این طرح و خانه دارد شدن واریز کرده اند.

فرشاد دوستی با بیان اینکه کل اراضی تفاهم شده با کارگزاران برای ساخت واحد مسکونی در طرح ملی نهضت مسکن در این استان ۲۲۹ هکتار با ظرفیت ۸ هزار و ۴۵۶ واحد است، تصریح کرد: از این میزان ۱۶۴/۲ هکتار با ظرفیت ۲ هزار و ۶۸۲ واحد مربوط به راه و شهرسازی، ۱/۹ هکتار با ظرفیت ۵۸۶ واحد مربوط به نیروهای مسلح، ۰/۴ هکتار با ظرفیت ۱۷۵ واحد مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ۶۴/۲ هکتار با ظرفیت ۵ هزار و ۲۷۲ واحد مربوط به بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه پروانه های ساختمانی صادر شده در سال گذشته برای طرح ملی نهضت مسکن نزدیک به ۳ هزار واحد بوده است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۴ هزار و ۴۹۶ واحد پروانه ساخت واحد مسکونی در استان صادر شده که از این میزان در حوزه طرح ملی نهضت مسکن ۳ هزار و ۱۴۹ واحد، در حوزه خودمالکی ۳ هزار و ۷۳۳ واحد، حوزه بافت فرسوه ۷۰۳ واحد و در حوزه روستایی ۶ هزار و ۹۱۱ واحد پروانه ساختمان صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.