کدخبر : 18802
شنبه 14 اکتبر 2023 - 7:41
فاقددیدگاه

رفع آلودگی های محیط زیستی پتروشیمی ایلام مطالبه به حق مردم چوار است

فرماندار شهرستان چوار با تاکید بر اینکه رفع آلودگی های محیط زیستی پتروشیمی ایلام مطالبه به حق مردم این منطقه است، از اساتید دانشگاه برای ارائه راهکار علمی و عملی به منظور رفع مخاطرات محیط زیستی پساب مجتمع پتروشیمی ایلام دعوت کرد.

ابراهیم یعقوبی” روز جمعه اظهار کرد: انتشار بوی نامطبوع، متعفن، بدبو و شیمیایی در سطح شهر چوار و روستاهای همجوار موجب ابراز نارضایتی و اعتراضات شدید مردمی شده است.

وی تصریح کرد: این موضوع بلافاصله با تماس با مدیرکل و معاون محیط زیست استان، کارشناسان مربوطه و رئیس محیط زیست شهرستان و با حضور در محل مجتمع پتروشیمی ایلام پیگیری شد که با مشاهده ادله و مستندات، مشخص شد که این مجتمع، با وجود ابلاغ همه تذکرات و انعقاد صورتجلسات مختلف در راستای رعایت دستورالعمل های محیط زیستی، نسبت به رهاسازی پسآب متعفن و بدبو این مجتمع صنعتی اقدام کرده است.

فرماندار چوار یادآور شد: پساب و پسماندهای مجتمع پتروشیمی ایلام بایستی برای کاهش و کنترل مخاطرات محیط زیستی در منطقه با تانکر به استان اصفهان انتقال داده شود که نسبت به امحای آن اقدام گردد تا شاهد آلودگی های محیط زیستی در این منطقه نبوده و سلامتی مردم نیز به خطر نیافتد.

یعقوبی متاسفانه بر اساس مشاهدات، این مجتمع نسبت به رهاسازی پساب و پسماندهای متعفن در منطقه اقدام کرده است، یادآور شد: با توجه به مشاهده این پسآب و وجود پسماندهای متعفن، در راستای حفط محیط زیست و سلامتی اهالی منطقه، علیه پتروشیمی ایلام در دادگستری شهرستان چوار اعلام جرم شده است.

وی با اعلام هشدار به مجتمع پتروشیمی ایلام در راستای اجرای صحیح دستورالعمل های محیط زیستی و انتقال پساب و پسماند این مجتمع از طریق تانکر به اصفهان، افزود: رفع آلودگی های زیست محیطی پتروشیمی ایلام، مطالبه بحق و دغدغه جدی مردم منطقه بوده و با این رویکرد مجتمع پتروشیمی ایلام، سلامتی شهروندان شدیداً به خطر افتاده است.

یعقوبی در پایان با دعوت از اساتید دانشگاه‌های استان برای ارائه طرح و راهکار علمی و عملی برای حل این معضل و کمک به صنعت و مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به ابراز نگرانی های مردمی و اعلام کارشناسان و متخصصان مربوطه، تولید DMDS و رهاسازی و انتشار این پسآب، عوارض جبران ناپذیری برای مردم منطقه را به دنبال دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.