کدخبر : 18694
یکشنبه 17 سپتامبر 2023 - 10:20
فاقددیدگاه

پرونده قصاص در دهلران پس از ۸ سال به سازش ختم شد

رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف استان خبر داد.

دکتر «عمران علی‌محمدی» امروز یک‌شنبه ۲۶ شهریور، اظهار کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و در راستای پویش به عشق امام حسین(علیه السلام) می‌بخشم یک پرونده قصاص پس از ۸ سال، با تلاش مصلحان و هیات صلح شهرستان دهلران و مساعدت و مشارکت اعضای ستاد صبر دادگستری استان و گذشت اولیای دم مختومه شد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۴ در جریان یک نزاع فردی در شهرستان دهلران یک نفر جان خود را از دست می‌دهد که پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی، حکم به قصاص متهم صادر و در فرایند اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه  خانواده اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو متهم، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری های احتمالی و صلح و سازش را فراهم کردند، تصریح کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی بیش از پیش استفاده شود.

علی‌محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح استان در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آنها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش ها تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.