کدخبر : 18629
شنبه 9 سپتامبر 2023 - 7:20
فاقددیدگاه

تردد از مرز مهران از ۳میلیون نفر گذشت

استاندار ایلام از ثبت ۳ میلیون و ۱۳ هزار تردد در ‌مرز ‌مهران خبر داد و گفت: انتقال زائران با سهولت در حال انجام است.

«حسن بهرام‌نیا» درباره آخرین وضعیت تردد از  مرز مهران، با بیان اینکه تاکنون  ۳ میلیون و ۱۳ هزار تردد در این مرز ‌صورت گرفته است، اظهار کرد: از بامداد امروز تا کنون ۱۱۰ هزار نفر وارد کشور شده‌اند و ۳ هزار نفر نیز از مرز خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۱۵ صفر ماه تاکنون ۱۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نقل و انتقال زائرین را به عهده داشته‌اند، ادامه داد:  با توجه به اینکه مرز مهران سرریز سایر مرزها از جمله تمرچین، باشماق و خسروی را به عهده دارد، پیش‌بینی می‌شود از زائران ۱۶۰ هزار نفر  باقی مانده وحدود ۱۵۰ هزار دیگر سرریز این مرزها باشند و حدود ۳۱۴ هزار نفر هنوز از سفراربعین بازنگشته‌اند.

وی ادامه داد: جهت انتقال این زائران بازگشتی پیش‌بینی می‌شود که حداقل ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس مورد نیاز است و هم اکنون به واسطه‌ی ازدحام زیاد زائران در بعضی از استان ها چون آذربایجان شرقی،مازندران و…برخی استان های دیگر امکان معطلی یک ساعته برای این عزیزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ستاد اربعین برای فراهم شدن به هنگام وسائط نقلیه جهت انتقال این زائران به استان های مبدا در حال انجام است، از این زائران درخواست داشت صبوری داشته باشند و مطمئن باشند وسیله نقلیه جهت انتقال آنها فراهم خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.