کدخبر : 18611
سه‌شنبه 5 سپتامبر 2023 - 8:14
فاقددیدگاه

مرز ایلام از مرزهای امن کشور است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: مرزهای استان ایلام با وجود دارا بودن طولانی ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است.

محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه ایلام گفت: مرزهای استان ایلام با وجود دارا بودن طولانی‌ترین مرز مشترک با عراق، از مرزهای امن کشور است.

وی افزود: میزبانی مردم استان ایلام از زائران زبانزد است و زائران نیز قدردان این میزبانی بوده و هستند. منازل مردم هر کدام پذیرای زوار است و حتی روستاهایی که در مسیر زوار قرار دارند نیز به محلی برای خدمت رسانی تبدیل شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: امروز توسعه زیرساخت‌ها منجر به رضایتمندی زائران شده و بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته برطرف شده است، اگر مدیریت عالی در این راستا نبود، شاهد این سطح از رضایتمندی نبودیم.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه به طور جد در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا نیز تقویت این حوزه در استان ایلام، وارد فاز جدیدی شد و جلسات فشرده و منظم و دیدارهای دو طرفه هم در استان ایلام و هم در استان‌های همجوار با استان ایلام در کشور عراق برگزار شد.

حسنی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این جلسات به طور ویژه پیگیری شد، هماهنگی در جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر کردن اربعین بود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در این رابطه به صورت میدانی جلسات فشرده دیپلماسی حتی در سطح وزرای دو کشور هم در پایانه زرباطیه و هم مرز مهران بودیم که نتیجه این سطح از تعاملات منجر به حل بسیاری از مشکلات شد و امروز شاهد تسهیل در تردد زائران هستیم.

وی گفت: ارتباط نزدیک دو استاندار ایلام و واسط هم باعث شد تا به صورت روزانه پیگیری‌های لازم انجام بگیرد، این سطح از تعاملات به گونه‌ای نزدیک بود که استاندار ایلام برای انتقال زوار از پایانه زرباطیه به شهرهای نجف و کربلا، با یک تماس تلفنی وارد پایانه زرباطیه شده و همانجا نیز به صورت میدانی مشکلات مربوطه به واسطه این حضور حل می‌شد، این نوع تعامل بین دو استاندار ایلام و واسط بی سابقه بوده است. تشکیل قرارگاه مشترک نیز باعث برداشتن بسیاری از مشکلات شد.

حسنی در پایان اظهار کرد: تلاش‌های صداوسیما و رسانه‌ها در این ایام قابل تقدیر است، قرارگاه رسانه‌ای اربعین به خوبی تحت نظر اداره کل ارشاد اسلامی استان سازماندهی شد و خبرنگاران به صورت حرفه‌ای جلوه‌های زیبای اربعین را لحظه به لحظه منعکس کردند که بازتاب خوبی هم در سطح استانی و هم در سطح ملی داشت.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.