کدخبر : 18608
یکشنبه 3 سپتامبر 2023 - 11:56
فاقددیدگاه
وزیر راه و شهرسازی:

همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در بازگشت زائران به کار گرفته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی برای حضور در پایانه مرزی به خصوص مرز مهران به کار گرفته شده است تا در مسیر بازگشت زائران مسئله خاصی نداشته باشیم.

«مهرداد بذرپاش» در بازدید از مرز مهران در خصوص توسعه راههای منتهی به این مرز بین‌المللی اظهار کرد: در سنوات گذشته تا ۱۶ ساعت ترافیک در محور ایلام – مهران شکل می گرفت اما امسال بیشترین حجم ترافیک و معطلی خودروها حدود ۲ ساعت بود که این موضوع بیانگر توسعه راه های مواصلاتی استان ایلام است.
وی با بیان اینکه توسعه راههای استان ایلام و تبدیل این راه‌ها به چهار خطه همچنان ادامه دارد، گفت: از ابتدای صفر تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کرده اند که از این تعداد ۱میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خارج و ۶۸۰ هزار نفر وارد شده اند.
«فرشاددوستی»، مدیرکل راه وشهرسازی استان ایلام نیز در خصوص وضعیت محور ایلام به مهران گفت: ازسال گذشته تاکنون با تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی، پیمانکاران و مشاورین خوشبختانه نقاط پرترافیک محور ایلام- مهران تکمیل یا آماده سازی شد که این مهم باعث شد در اربعین امسال با وجود افزایش تعداد زائرین ترافیک محور ایلام- مهران روان بوده و گره ترافیکی نداشته باشیم.
وی از اقدامات انجام شده برای اربعین امسال در حوزه راههای استان به تکمیل زیرگذر ارغوان ورودی شهر ایلام از سمت کرمانشاه- حمیل- سرابله اشاره کرد که به جهت ایمن سازی و رفع گره ترافیکی ورودی شهر ایلام در میدان ارغوان و هدایت وسایل نقلیه از کنارگذرشرقی و جاده ارغوان به داخل شهر ایلام تکمیل و زیر بارترافیک قرارگرفت.
فرشاد دوستی ازدیگر پروژه های محور ایلام- مهران به تونل دوم راه کربلا به طول ۷۲۰ متر اشاره کرد که به صورت کامل با رعایت تمامی استانداردها از جمله لاینینگ و روشنایی و علائم کامل تکمیل و زیر بار ترافیک قرار گرفته و تونل اول ( کیلومتر ۵ محور ایلام- مهران) به طول ۸۴۰ متر نیز که بیش از ۴۰۰ متر آن لاینینگ شده نیز با زیرسازی و روشنایی موقت به جهت هدایت ترافیک ایام اربعین هم به صورت اضطراری زیر بار ترافیک قرار دارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام، وی زیربار ترافیک رفتن این تونل‌ها را از جمله اقداماتی دانست که باعث رفع گره های ترافیکی محور ایلام- مهران نسبت به اربعین سالهای گذشته شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.