کدخبر : 18444
شنبه 12 آگوست 2023 - 6:41
فاقددیدگاه

احزاب سیاسی در انتخابات امسال فعال‌تر شوند

امام جمعه موقت ایلام گفت: لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند که هم برای ترویج حضور مردم در انتخابات و هم در ایجاد بسترهای لازم برای ورود افراد شایسته مؤثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر « شمس‌الله سراج» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی ایلام، با اشاره به آغاز فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور، اظهار کرد: صدا و سیما امسال طی یک ابتکاری در نظر دارد نامزدهای انتخاباتی در این رسانه حضور پیدا کنند و برنامه‌های خود را بیان کنند که بسیار خوب خواهد بود و می‌تواند مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی گفت: در کشور دو جریان سیاسی داریم اما حزب قوی سیاسی نداریم و وجود احزاب قوی سیاسی موجب می‌شود که یک انتخابات بهتر و پرشورتری برگزار شود، لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند که هم برای ترویج حضور مردم در انتخابات و هم در ایجاد بسترهای لازم برای ورود افراد شایسته مؤثر خواهد بود.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سفر رئیس جمهور که قرار است بعد از اربعین به استان انجام شود، گفت: این سفر باعث می‌شود دولتمردان استان دستاوردهای دولت را برای مسئولان و مردم بیان کنند، اینها را باید به مردم گفت، ممکن است یک جاده‌ای که چند هزار میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، به چشم نیاید و این فرصتی است که مسئولان دستاوردهای دولت را برای مردم بیان کنند.

سراج تصریح کرد: استان ایلام یک استان کوچک اما غنی است و ضرورت دارد که مسئولان توجه ویژه‌ای به زیرساخت های استان از جمله جاده‌ها و راه‌های آن داشته باشند، چند جاده مهم از جمله حمیل، مهران و دهلران در استان وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز خروج استان از بن بست باشد، دیروز وزیر راه و شهرسازی در استان حضور داشته است، قول‌هایی داده شده که لازم است بودجه‌ای برای ایلام تخصیص داده شود که همه راه‌های استان تکمیل شود.

وی بر ضرورت بهره‌مندی مردم استان از مزیت‌های بازارچه مرزی و گمرک تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌ای ایجاد شود که بازارچه مرزی مهران به تمام معنا، بازارچه مرزی برای انجام کارهای پیله وری و تجاری مردم استان شود، تجارت مردم رونق بگیرد چرا که در حال حاضر فقط برای صادرات بود که برای کشور خوب است اما باید استان ایلام از منافع آن بهره‌مند و آباد شود.

سراج با بیان اینکه رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به ایلام دارد، ادامه داد: باید برای تفریحات مردم استان فکری شود، در روایات داریم که توجه به تفریحات سالم مردم بسیار مهم‌تر است، تفریحات مردم و جوانان باید جدی گرفته شود که در اسلام هم مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و لازم است که در سفر ریاست جمهوری به استان، توجه به تفریحات مردم مورد توجه قرار گیرد.

دانشیار دانشگاه ایلام با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری به مساله احداث خوابگاه برای متاهلین در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه ایلام خوابگاه دانشجویی متاهلی نداریم، دانشگاه زمین برای ساخت خوابگاه دارد که در صورت تخصیص بودجه خوابگاه دانشجویی متاهلی در این دانشگاه ساخته شود.

سراج با اشاره به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: صحیفه سجادیه زبور آل محمد(ص) است و دعاهایی که در این کتاب آمده است در خیلی از مسائل و مشکلات روزمره ما می تواند موثر باشد و لازم است که توجه ویژه ای به مطالعه این کتاب شریف در سطح جامعه صورت گیرد.

سراج با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، گفت: آزادگان سرافراز، سالها در زندان ها و اردوگاه های بعثی مورد شکنجه واقع شدند و خاطرات این عزیزان بسیار شنیدنی و درس آموز است که باید رسانه‌ها و صدا و سیما این خاطرات را با زبان هنر برای جامعه بیان کنند.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.