کدخبر : 18430
سه‌شنبه 8 آگوست 2023 - 6:38
فاقددیدگاه
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

توسعه میدان گازی سمند آبدانان در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس گفت: توسعه میدان گازی سمند آبدانان در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

بهزاد علیزاده عصر دوشنبه در دیدار با وزیر نفت به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مشکلات پتروشیمی دهلران، توسعه میدان گازی سمند آبدانان و پروژه پتروشیمی دره شهر پرداخت.

وی با اشاره به پیگیری بهره برداری از میدان گازی سمند آبدانان، افزود: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور با انجام مطالعات تکمیلی این میدان، اقدامات لازم برای توسعه میدان گازی سمند از طریق شرکت ملی نفت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این نشست اوجی وزیر نفت با تشکر از رایزنی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص مشکلات پتروشیمی دهلران ابراز امیدواری کرد که با قول مساعد رئیس کل بانک مرکزی با تأمین ۱۰۰ میلیون دلار مورد درخواست شرکت اهداف جهت از سرگیری فعالیت پتروشیمی دهلران، مشکل مالی این پتروشیمی مرتفع شود.

هم چنین در این نشست با توجه به قطعی شدن پتروشیمی دره شهر در خصوص صدور موافقت نامه اصولی برای این پتروشیمی و آغاز عملیات اجرایی آن در ماه‌های آتی مذاکره به عمل آمد.

لازم به ذکر است که خوراک پتروشیمی دره شهر از نوع متانول و خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده، شرکت صنایع پتروشیمی ایران تا سقف ۲۰۰ هزار تن در سال برای تأمین خوراک این پتروشیمی موافقت نموده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.