کدخبر : 18415
دوشنبه 7 آگوست 2023 - 7:17
فاقددیدگاه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

سهم ۱۳هزار میلیارد ریالی ایلام از اعتبارات اربعین سازمان راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: سازمان راهداری ۲۷ هزار میلیارد ریال برای اربعین در کشور اختصاص داده که سهم ایلام ۱۳ هزار میلیارد ریال است و در این دولت ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های مختلف راهداری استان جذب شده است.

«سیدزاهدین چشمه‌خاور» در نشست با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین فرصتی برای توسعه زیرساخت‌های استان است، اظهار کرد: راهداری در بخش‌های مختلف در حال آماده‌سازی راه‌های استان برای اربعین حسینی است و خط‌کشی، نصب نیوجرسی و نصب علائم جاده‌ای از جمله خدمات راهداری در محورهای مواصلاتی استان ایلام است.

وی با بیان اینکه ۸۶ پروژه راه روستایی توسط راهداری در حال اجرا است، گفت: ۴۰۰۰ میلیارد ریال تفاهم‌نامه در حوزه راهداری منعقد شد که افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال کار در راه های استان صورت گرفته و اولویت ما استفاده از پیمانکاران بومی در استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از در حال اجرا بودن یک هزار میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در ۱۳ نقطه خبر داد و تصریح کرد: ۵۰ هزار عدد تابلو در سطح جاده‌های استان نصب شده و در دو سال گذشته هزار میلیارد ریال خط کشی راه‌ها در استان ایلام انجام و ۹۰ درصد کار انجام شده است.

چشمه‌خاور با بیان اینکه امسال نزدیک ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان توسط سازمان راهداری انجام شده است، تصریح کرد: سازمان راهداری کشور وضعیت روکش آسفالت در استان ایلام را عالی توصیف کرد و علاوه بر بحث روکش آسفالت، راهداری در بخش راهسازی نیز پروژه های مهمی در مناطق مختلف استان از جمله ایوان، واریانس کنجانچم، پل صلواتی، واریانت سه راهی جندالله و ورودی مهران در دست اجرا است.

وی از اجرای خط کشی ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ایلام خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این خط کشی‌ها انجام شده و ۴۰ درصد باقی مانده تا چند روز آینده تمام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه سازمان راهداری ۲۷ هزار میلیارد ریال برای اربعین در کشور اختصاص داده که سهم ایلام ۱۳ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: در این دولت با پیگیری‌های استاندار ایلام ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های مختلف راهداری استان جذب شده است.

چشمه‌خاور با اشاره به اقدامات این اداره کل در پایانه مرزی مهران، تصریح کرد: از مجموع ۴۴ هکتار آسفالت محوطه پایانه برکت تاکنون ۲۷ هکتار آسفالت شده و عملیات اجرایی ۲۰ هزار متر مربع سایبان در مرز مهران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارتقای شبکه فاضلاب، روشنایی، نصب مه‌پاش از دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مهران توسط راهداری بوده است، تصریح کرد: پروژه پل صلواتی در مسیر ایلام – مهران در مراحل نهایی است و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

منبع: ایسنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.