کدخبر : 18396
جمعه 4 آگوست 2023 - 21:37
فاقددیدگاه
حجت‌الاسلام کریمی تبار:

نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی پاکدست در انتخابات ثبت‌نام کنند

امام جمعه ایلام با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، سیاسی و پاکدست و معتقد به جمهوری اسلامی برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند و با سلایق مختلف سیاسی در این انتخابات حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، اظهار کرد: مردم حسینی ما در سال جاری برای سید و سالار شهیدان در ایام محرم با شور حسینی اقامه عزا کردند و وظیفه خود می‌دانم که از همه هیئات و عزاداران تشکر کنم.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) و دلدادگی به آن حضرت امسال در زیباترین جلوه‌ها به نمایش گذاشته شد، افزود: حضور کودکان و نوجوانان، خواهران و برادران در هیئات چشم گیر بود، نقش امام حسین (ع) در آزادی بخشی به مظلومان و مستضعفان جهان، روز به روز پرنگ‌تر و شناخت امام حسین (ع) برای سایر مذاهب بیشتر می‌شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ضد انقلاب و دشمنان با رسانه‌های گوناگونی که در اختیار دارند حماقت کردند و با تبلیغات گسترده فراخوان دادند که مردم در این عزاداری‌ها شرکت نکنند، لباس سیاه نپوشند، وقتی دیدند مردم اقامه عزا کردند از عناصر وابسته به خود دعوت کردند که با تن عریان و با بی حجابی در مجلس امام حسین (ع) حضور پیدا کنند، اما این حنای آنان رنگی نداشت.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: عظمت عزادارای حسینی و مجالس گونه‌ای بود که ضد انقلاب نتواست چنین عرض اندامی داشته باشد، بانوان محجبه ما با جمعیت ملیونی در عزاداری امام حسین (ع) نشان دادند که اکثر جمعیت زنان ما آنانی هستند که دلبسته به مذهب و سید و سالار شهیدان هستند، غیرت دینی و دامنی پاک دارند و تعداد معدودی که دنبال عفت زدایی هستند جایگاهی در جامعه ندارند.

وی ابراز کرد: اتفاق تلخی که هفته جاری در شیراز افتاد، کتک زدن یک بانوی محجبه ناهی از منکر توسط کسی که مرتکب منکر شده بود، همه انسان‌هایی که این خبر را شنیدند را ناراحت کرد، چرا باید در جامعه اسلامی برای نیرو‌هایی که در راستای تحقق دستور الهی نهی از منکر می‌کنند، امنیت وجود نداشته باشد، لذا درخواست جامعه مومن و متدین ما این است در نظام جمهوری اسلامی برخورد قانونمدار با کسانی شود که برای نیرو‌های حزب الهی ایجاد مزاحمت می‌کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به بروز برخی ناهنجاری‌ها در سطح جامعه، یادآور شد: دستگاه قضایی ما با تمام توان باید ورود کند و جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرد، لایحه حجاب که هم اکنون مطرح است، باید متناسب با شرایط جامعه باشد، وضع قوانین باید متناسب با شرایط روز باشد، اینکه لایحه‌ای مطرح شود و مبتنی بر جریمه نقدی باشد، تناسب خوبی با شرایط امروز ما ندارد و باید مشوقی برای حمایت از ضابطین قضایی و حمایت از آنان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: مسولانی که توان قانونگذاری دارند باید با استفاده از نظر متخصصین امر، نخبگان و صاحبنظران تجدید نظری در این لایحه داشته باشد که نقش بازدارندگی در جامعه داشته باشد، ما می‌خواهیم در جامعه دین و قوانین الهی اجرا شود و در اجرای قوانین الهی نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گیریم.

وی ادامه داد: حدود ۴۴ سال است که دشمن ما را به سرکردگی آمریکا تحریم کرده است، تحریم کردند تا کشور ما تسلیم شود، امروز اگر اقتصاد کشور ما با پیشرفت روز افزونی که دارد با وضعیت معیشتی آمریکای‌ها مقایسه شود تفاوت را می‌بینیم، یکی از نامزد‌های ریاست جمهور آمریکا اعلام می‌کند که وضعیت معیشتی آمریکایی‌های جوری است که بین غذای خوردن و گرم شدن باید یکی را انتخاب کنند و این واقعیتی است کعه باید مردم به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان تلاش کردند با شکاف اجتماعی، ناامنی در جامعه ایجاد کنند، امروز آنچه در فلسطین اشغالی می‌بنیم این است که شکاف بین خودشان ایجاد شده و طبقه حاکم بر آن‌ها احساس ناامنی و احساس فروپاشی و زوال می‌کند و فروپاشی اسرائیل را زودتر از آنچه که انتظار می‌رود بیان می‌کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: جنگ را بر مردم ما تحمیل کردند، اما امروزه با جنگی که در بین اکراین و روسیه اتفاق افتاد، ناامنی اقتصادی در اروپا ایجاد شده است، آن‌ها یک روز سیمی خاردار را از ما منع کردند و امروز وضعیت جمهوری اسلامی به گونه است که آن‌ها نیازمند موشک‌های پیشرفته جمهوری اسلامی هستند و در تجهیزات نظامی ما خیلی پیشرفت کرده ایم که این از فضل الهی است.

سفر استانی رییس جمهور فرصتی برای جبران محرومیت‌های استان ایلام است

وی یادآور شد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن به رغم شرایطی که سرکار آمد و برای پرداخت حقوق کارمندان مشکل وجود داشت، قدم‌های ارزشمندی برداشته است، کمک‌های خوبی به اقشار جامعه صورت گرفته است، دشمن خیلی از معادلات را بهم ریخت و، اما پس از فروکش کردن نا امنی‌ها و اغتشاشات، قیمت دلار را بالا کشیدند و یک تورم ناخواسته‌ای بر جامعه ما تحمیل کردند که لازم است مسئولان امر با آن مبارزه کنند، از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنند از افزایش سرسام آور قیمت‌ها جلوگیری کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رئیس جمهور تلاش می‌کند و دغدغه ایشان کمک به مردم است، افزود: ایشان تلاش شبانه روزی دارد، مشکلات مردم را مشکلات خود می‌داند و امید است با تیمی که دارند، موفق‌تر از گذشته کار کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در آستانه سفر رییس جمهور به استان هستیم، گفت: این سفر فرصتی برای جبران محرومیت‌های استان ایلام از بعد اقتصادی و زمینه سازی برای اشتغال تحصیل کرده‌های بیکار است.

وی تصریح کرد: از اساتید، نخبگان و فرهیختگان و آن‌هایی که طرحی برای توسعه استان دارند، استدعا داریم پیشنهاد‌های خود را در اختیار دولت قرار داده که برای محرومیت زدایی و پیشرفت استان گامی برداشته شود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: مردم ما سابقه درخشانی دارند، در انتخابات ریاست جمهوری ۶۳ درصد مردم استان ایلام مشارکت داشته اند و سومین استان کشور بوده است، مردمی مهمانواز که افتخار مهمانوازی زوار اربعین حسنی را دارند و انتظار می‌رود که مردم ما استقبال پرشوری از ریاست محترم جمهوری داشته باشند و این استقبال تایید حاکمیت و تامین کننده امنیت و مشت محکمی بر دهن یاوه گویان ضد انقلاب و استکبار جهانی است.

جامعه فرهنگی قدردان خبرنگاران باشند

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار و درود به شهدای خبرنگار به ویژه شهید مظلوم محمود صارمی، گفت: خبرنگاران قشری هستند که مهندسی افکار جامعه را برعهده دارند و تاثیر فوق العاده‌ای در امیدی بخش به جامعه دارند، یک خبر خبرنگار می‌تواند جامعه را ملتهب یا آرام کند، بنا بر منویات مقام معظم رهبری، خبر باید موثق، فراگیر و به هنگام باشد و نحوه ارائه آن مناسب و امید بخش باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در جامعه ما خبرنگاران تلاش زیادی می‌کنند، اما لازم است که کمتر سیاه نمایی شود، اگر چنانچه سرمایه گذاری می‌خواهد در استان سرمایه گذاری کند، باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و موقعیت‌های خوب استان ارائه شود، با سیاه نمایی سودی نخواهیم برد و باید راهکار‌ها بیان شود و نیمه پر و نیمه خالی لیوان، با هم منعکس شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگی ما باید قدردان این خبرنگاران باشد و فضای مناسبی هم در اختیار آنان قرار گیرد که تاثیرگداری مثبت بر جامعه داشته باشند.

نخبگان و فعالان سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نخبگان و فعالان سیاسی، اجتماعی، سیاسی و پاکدست و معتقد به جمهوری اسلامی برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کنند و با سلایق مختلف سیاسی در این انتخابات حضور پیدا کنند که نامزد‌های انتخاباتی، نقش مهمی در حضور با شور شوق مردم در پای صندوق‌های رای دارند

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.