کدخبر : 18268
شنبه 8 جولای 2023 - 6:17
فاقددیدگاه
معاون استاندار ایلام:

بزرگراه ایلام –مهران تا اربعین تکمیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال انجام مسیر ایلام _ مهران این بزرگراه تا اربعین امسال تکمیل خواهد شد.

 مهندس «سعید هژبری» در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال – مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف اظهار کرد: تا پیش از اربعین امسال تونل‌های شماره ۱ و ۲ محور ایلام -مهران، زیرگذر ارغوان، پل صلواتی، چهارخطه محدوده کنجانچم به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام -مهران تکمیل خواهد شد.

وی حوزه راه را اولویت اصلی برنامه‌های حوزه عمرانی استان عنوان کرد و گفت: در حوزه ارتباطی که نقش حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه دارد، باید از خطوط زمینی یا هوایی استفاده شود که در حوزه خطوط هوایی پیگیری‌های خوبی انجام گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط استان در این زمینه باشیم.

هژبری ادامه داد: در حوزه راه‌های زمینی با توجه به توپوگرافی خاص استان و موارد دیگر از سایر استان‌ها عقب هستیم و به همین خاطر ۴۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافت.

معاون استاندار ایلام کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش تلفات رانندگی را از مزایای ایجاد راه‌های استاندارد عنوان کرد و گفت: تلاش های خوبی برای دسترسی استان به مرکز کشور انجام گرفته که یک نمونه از آن قرار گرفتن استان در مسیر آزادراه پل زال – چیلات است.

هژبری با اشاره به اینکه این آزادراه از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان – مورموری و دهلران به مرز چیلات می‌رسد، تصریح کرد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره – نجف متصل خواهد شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را اتصال شبکه آزادراه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف دانست و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست استعلام‌های مشاور این پروژه مهم و اثرگذار را در موعد مقرر پاسخ دهند تا در آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.