کدخبر : 18110
یکشنبه 11 ژوئن 2023 - 19:48
فاقددیدگاه

خرید یک میلیارد تومان تجهیزات مهار آتش سوزی توسط محیط زیست ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تجهیزات مهار آتش سوزی توسط این اداره کل خریداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خرید تجهیزات اطفائ حریق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و آموزش و تجهیز دهیاران از جمله اقدمات این اداره کل در برابر آتش سوزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: هر ساله از ۱۶ خرداد تا ۲۲ خرداد هفته محیط زیست با هدف ارتقای فرهنگ زیستی محیطی مردم و حفظ ارزش محیط زیست نامگذاری شده است.

علیرضا محمدی وجود زباله ها یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی برشمرد و  تصریح کرد: ۴ میلیون تن زباله پلاستیکی در ایران تولید و بیشتر این زباله وارد طبیعت می‌شود که باید میزان تولید زباله و کیسه پلاستیکی کاهش یابد.

محمدی در خصوص برنامه‌های اجرایی در این هفته نیز گفت: پاکسازی محیط زیست در همه شهرستان‌ها، برگزاری نقاشی برای کودکان، کارگاه اضطرار آلودگی هوا با مشارکت ۱۱ دستگاه، برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی زیست محیطی، دیدار با ائمه جمعه، سمینار زیست محیطی با همکاری دانشگاه آزاد و نفت از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست تنها با ۱۶۰ نیرو به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست نیست و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه کلی است، یادآور شد: اصحاب رسانه هم به عنوان بازوی هرنهاد و دستگاه اجرایی می توانند در پیشبرد اهداف دستگاه های اجرایی از جمله محیط زیست بسیار مثمرثمر باشند.

 وی با بیان اینکه محیط زیست به دو حوزه محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی تقسیم می‌شود، ادامه داد: در بخش محیط طبیعی ایلام چهار منطقه حفاظت شده تحت مدیریت شامل منطقه کولگ، کبیرکوه، دینارکوه و مانشت و قلارنگ وجود دارد.

محمدی به برخی اقدامات انجام شده اداره کل محیط زیست در راستای حفاظت از محیط زیست استان در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: تجهیز تعداد سه آزمایشگاه در شهرستان های چرداول، ایوان و آبدانان با اعتبار سه میلیارد تومان، تعمیر و تجهیزپاسگاه های محیط بانی در سطح شهرستان های استان با اعتبار۲ میلیارد تومان و خرید تانکر، ساخت آبشخور و تلمبه های بادی با مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از جمله مهترین اقدامات این اداره کل در سال گذشته است.

مدیرکل محیط زیست ایلام با اشاره به اینکه در استان ایلام ۴۹ سازمان مردم نهاد وجود دارد، تصریح کرد: ایلام در سطح کشور یکی از استان های برتر در زمینه انجمن های زیست محیطی با حدود ۲۰ هزار عضو است.

وی یادآور شد: در بحث قانون هوای پاک نیز ابتدا به مدیرعامل یا مسئول شرکت آلاینده اخطار و مهلت رفع نقص داده می شود و اگر در مدت تعیین شده نقص و آلودگی برطرف نشد طبق قانون با آن واحد آلاینده برخورد خواهد شد.

  ۱۶ تا ۲۲ خردادماه هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته نیز “نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی” است.

۱۴۳ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان ایلام تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.