کدخبر : 17971
یکشنبه 21 می 2023 - 7:42
فاقددیدگاه

بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی در ایلام برگزار می شود

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بیست و پنجمین جشنواره خوارزمی برای همه دانش آموزان دوره متوسطه دوم در ۱۸ محور برگزار می شود.

حشمت اله‌وردی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با هدف شناسایی، معرفی و پرورش استعدادهای دانش آموزی کشور در زمینه های مختلف علمی و فناوری و ترویج فرهنگ نوآوری، کاربردی نمودن نتایج تحقیقات و کارآفرینی دانش بنیان در میان دانش آموزان و آشنایی آنان با پژوهش و شیوه های خلاق در حل مساله، توسعه و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی برای همه دانش آموزان دوره متوسطه دوم (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) در ۱۸ محور برگزار می شود.

وی افزود: تمامی علاقه مندان تا تاریخ ۳۱/۳/۱۴۰۲ و از طریق درگاه سامانه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی به نشانی: Kharazmi.sampad.gov.ir نسبت به ثبت مشخصات و طرح خود اقدام نمایند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان ایلام گفت: گروه های علمی جشنواره شامل: برق و الکترونیک، کامپیوتر، مگاترونیک، مکانیک، عمران و معماری، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، علوم اجتماعی و روان شناسی، ریاضی، هنر، علوم دینی و قرآن پژوهی، سلول های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی و هوش مصنوعی است.

وردی بیان داشت: می بایست ویدئوی ۳ دقیقه ای که در آن طراح یا طراحان به شرح خلاقیت و نوآوری طرح و فرایند پژوهشی انجام شده می پردازند بارگذاری شود که شرایط ویدئو به این شرح است: در قالب MP۴، افقی، صدا و تصویر واضح، حداکثر ۳ دقیقه و طراحان در ویدئو حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین اینکه جمله‌ی «این ویدئو برای شرکت در جشنواره جوان خوارزمی تهیه می شود» بعد ازمعرفی طراحان در ابتدای ویدئو حتماً بیان شود. استفاده از پاورپوینت، موشن گرافیک و سایر ابزارهای بصری به عنوان مستندات طرح بلامانع است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بارگذاری ویدئو ۳ دقیقه ای اشاره شده در بند ۳، گزارش کامل طرح در قالب فایل Word و PDF، مستندات طرح، تأییدیه از مراجع علمی، بیان پیشینه تحقیق، ذکر منابع، عکس و فیلم های مرتبط، ارائه طرح (درقالب فایل power point و…) مشخصات طراحان و اساتید راهنمای طرح، تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه طراحان و سایر اطلاعات مورد نیاز در سامانه جشنواره الزامی است.

وردی اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان در پایان گفت: در خصوص طرح های متعلق به گروه علمی علوم زیستی و پزشکی و طرح هایی که نیاز به اثبات نتایج آزمایش در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی دارند، ارائه تأییدیه های علمی معتبر الزامی است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.