کدخبر : 17949
چهارشنبه 17 می 2023 - 9:39
فاقددیدگاه
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد؛

استفاده از پهپاد برای اطفای حریق احتمالی در جنگل های ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: استفاده از پهپاد برای اطفای حریق احتمالی در جنگل های ایلام در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم پیرزادیان اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی استان متناسب با مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در عرصه جنگل‌ها و مراتع استان را تشریح کرد.

وی افزود: با عنایت به افزایش نزولات آسمانی در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سطح استان و افزایش پوشش گیاهی و همچنین استفاده مردم از طبیعت در طول هفته و بویژه تعطیلات آخر هفته، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در راستای وظایف ذاتی خود از اوایل سال جاری نسبت به برگزاری جلسات متعدد با فرمانداری‌های سطح استان، با حضور بخشداران و دهیاران و همچنین افراد تاثیر گذار در سطح بخش‌ها و روستاها در خصوص پیشگیری و اطفای حریق اقدامات متعددی انجام داده است.

وی بیان کرد: بخشی از اقدامات انجام شده در سطح اداره کل شامل مکاتبه با استاندار ایلام به منظور ابلاغ به فرمانداری‌های سطح استان، تشکیل جلسه با استاندار و معاونین ایشان، تشکیل جلسه با مدیرکل بحران و ادارات عضو ستاد بحران استان، تشکیل جلسه با رئیس کل دادگستری استان و دادستان و معاونت پیشگیری، تشکیل جلسه با مدیرکل بازرسی استان، تشکیل جلسه قرارگاه مدیریت پیشگیری و اطفای حریق، تشکیل جلسه با همیاران طبیعت و تشکل‌های مردم نهاد بوده است.

پیرزادیان افزود: همچنین این اداره کل نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش درسطح استان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای عشایر و دامداران مستقر در طبیعت با همکاری امور عشایر استان، مکاتبه و پیگیری با سازمان منابع طبیعی کشور در خصوص افزایش اعتبارات ملی به منظور خرید و تامین تجهیزات لازم برای اطفای حریق، مکاتبه و پیگیری مستقر نمودن بالگرد در استان و همچنین آمادگی نیروهای یگان حفاظت با امکانات و تجهیزات کامل به صورت شبانه روزی و پایش مناطق بحرانی با استفاده از ماهواره (سنجش از دور) و پهپاد برای پیشگیری و اطفای حریق احتمالی در عرصه‌های طبیعی استان انجام داده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: ضمناً طبق تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، وظیفه تمامی مامورین دولتی اعم از لشکری، کشوری و شهرداری‌ها است که در هنگام وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع با تمام وسایل و امکانات در اختیار، در اطفای آتش شرکت کنند.

وی گفت: این اداره کل از تمام افراد به ویژه رسانه‌ها و دوستداران طبیعت درخواست دارد با توجه به اینکه جنگل‌ها و مراتع استان نعمتی است که متعلق به همه و نسل آینده می‌باشد، در فرهنگ سازی حفظ و حراست از آن ما را یاری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.