کدخبر : 17872
یکشنبه 7 می 2023 - 8:32
فاقددیدگاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:

دومین جشنواره تئاتر طنز در استان ایلام برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: دومین جشنواره تئاتر طنز در استان برگزار می شود.

علی هوشمند شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص این خبر اظهار داشت: این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی هنری دریچه روشن زاگرس با حمایت این اداره کل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان و انجمن هنرهای نمایشی استان ایلام برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت فضای شادی و نشاط برای عموم جامعه به ویژه بانوان جوانان و نوجوانان، زمینه‌سازی برای هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان در برای رشد تولید آثار نمایشی طنز، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار جامع و ایجاد فضای رقابت سالم برای گروه‌های نمایشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به شرایط و ضوابط شرکت در دومین جشنواره تئاتر طنز اشاره کرد و افزود: محدودیت انتخاب نمایشنامه ایرانی و خارجی در این جشنواره وجود ندارد، البته باید به دو نکته توجه داشت که اول متون نویسندگان بومی در اولویت پذیرش خواهد بود و دوم اینکه ارائه مجوز اجرا از نویسنده الزامی است و عواقب هرگونه سو استفاده از آثار دیگر نویسندگان بر عهده کارگردان خواهد بود.

وی یادآور شد: پذیرش آثار با موضوعاتی است که در زمینه‌های ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه، پیشگیری کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طلاق، خودکشی، اعتیاد، بیکاری، اعتیاد به فضای مجازی، بالا رفتن سن ازدواج، پرداخت به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق مقوله مهم فرزندآوری – ترویج و اشاعه آداب و رسوم بومی و محلی استان ایلام ارائه شده باشد.

هوشمند افزود: توجه به بحران کم‌آبی صرفه جویی و رعایت در مصرف حامل انرژی از جمله آب، برق، گاز و…. اهمیت خدمت به حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی از دیگر موضوعات مورد توجه در این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه حداقل زمان اجرای صحنه‌ای ۴۰ دقیقه است، بیان داشت: درخواست کتبی و تکمیل فرم‌های شرکت در جشنواره و تعهدنامه پذیرش ضوابط جشنواره توسط کارگردان باید ارائه شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.