کدخبر : 17807
شنبه 29 آوریل 2023 - 12:41
فاقددیدگاه
مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد؛

مراجعه ۲۰ هزار نفر به مراکز مشاوره بهزیستی ایلام

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر در این استان طی سال گذشته به مراکز مشاور این استان مراجعه کرده‌اند.

حسین نورعلیوندظهر روز شنبه به مناسبت روز «روانشناس و مشاور» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از این شمار ۱۴ هزار و ۱۱۸ نفر مراجعه حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶ هزار و۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بوده است.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره این اداره کل در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته، تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۱۴ هزار و ۸۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس داشته‌اند.

وی عمده ترین و بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز را به ترتیب تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوج‌ها، مشکلات مالی و اعتیاد اعلام کرد و ادامه داد: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان را ۳۳ مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه‌های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.