کدخبر : 17790
دوشنبه 24 آوریل 2023 - 8:12
فاقددیدگاه

روایت گروهی که ناجی نیازمندان ایلامی شد

گروه جهادی الکفیل یک گروه درمانی درحوزه دندانپزشکی است که این بار به استان ایلام آمده تا مرهمی بر درد نیازمندان این استان باشد.

قدمی در راهی نهادند که پر از ایثار و از خود گذشگی است اینجا هر لحظه اش پر از عشق است، فرقی نمیکند از کدام گوشه کشور آمده اند، آنها آمده اند تا دردی را از نیازمندان کم کنند. 

از بزرگ تا کوچک، زن و مرد در حیاط سالن الغدیر ایلام بی صبرانه منتظرند تا نامشان را صدا کنند تا زودتر درد دندان بی موقع شان را که مدت هاست بخاطر نداشتن وضعیت مالی درمان نکردند را توسط این گروه جهادی  درمان کنند.

چند ماهی است که درد دندانم را به دلیل وضعیت مالی تحمل کرده ام 

یک  دختر بچه ۹ ساله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: چند ماهی است از دندانم درد می‌کند اما به خاطر نداشتن وضعیت مالی خانواده ام چیزی به آنان نگفته ام نکند شرمنده شوند. 

دردمان را درمان کردند 

کمی آن طرف تر مادری ۴۵ساله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: دعای همه مادران پشت راه این جوانان است که دردمان را درمان کردند.

گروه جهادی الکفیل به مرکزیت تهران به مدت ۴ روز در سالن الغدیر استان ایلام در حال مدوا دندان های نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، خانواده زندانیان و  بقیه اقشار نیازمند هستند.

وجود نخبگان سراسر کشور در این گروه جهادی

سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی الکفیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: این گروه جهادی متشکل از نخبگان دانشگاه های مختلف سراسر کشور است که بیش از یک دهه در حوزه های کمک های مومنانه و کمک های اجتماعی را به صورت مواسات در راستای تدابیر مقام معظم رهبری به صورت آتش در اختیار به هم وطن سراسر کشور ارائه می دهد.

وی افزود: کمتر از یکسال برای دومین بار مهمان مردمان دیار مقاومت غیور مردان و شیر زنان  ایلام هستیم. 

مسئول گروه جهادی الکفیل تصریح کرد: کار گروه جهادی الکفیل در استان ایلام مصادف با حلول ماه شوال و عید سعید فطر برگزار شد. 

وی بیان کرد : بیش از ۲۰۰ دندان پزشک به همراه دستیار دندان پزشک در محل برگزاری این دوره حضور دارند. 

عبدالملکی افزود: اردو با ۱۱۰ یونیت دندان پزشکی در قسمت های  ترمیم و عصب کشی برگزار می شود به مدت ۴ روز برای مدجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، بهزیستی و اقشار عزتمند کم بضات مالی انجام می شود.

وی ادامه داد: در این دوره سعی شده از بهترین و به روز ترین تجهیزات به همراه ضد عفونی کردن مداوام تمام وسایل به کار گرفته شود. 

مسئول گروه جهادی الکفیل گفت: انتظار می رود در این ۴ روز حداقل به ۳ هزار مددجو ارائه خدمات کنیم.

وی در پایان گفت: این دوره که با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل به همراه گروه جهادی حاج عبدالله والی( کمیته امداد امام خمینی(ره) کل کشور) برگزار شده است؛ امیداریم که مردم استان ایلام از خدمات این جهادگران راضی و دعای خیرشان پشتیبان راه ما باشند.

حضور بیش از ۲۰۰ دندانپزشک 

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام بیان کرد: گروه جهادی الکفیل به مرکزیت استان تهران به مدت ۴ روز از صبح پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه در سالن الغدیر ایلام مهمان ایلام هستند. 

وی افزود:  خدمات این گروه جهادی در قالب ترمیم و عصب کشی در ۱۱۰ یونیت و بیش از ۲۰۰ دندان پزشک انجام می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  تصریح کرد: جامعه هدف این خدمات مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و اقشار نیازمند استان است.

محمدی گفت: این اردوی جهادی به همکاری گروه جهادی الکفیل، بسیج جامع پزشکی، کمیته امداد استان برگزار شد.

خدمات رسانی به بیش از ۳ هزار مددجو

محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، از ارائه خدمات دندان پزشکی رایگان به مددجویان تحت پوشش سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد ایلام خبر داد و گفت: طوری برنامه ریزی صورت گرفته که بیش از ۳ هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی و گروه جهادی الکفیل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان در اجرای این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات رایگان به اقشار کم برخودار، ضعیف و حاشیه شهر است.

زارع عصب کشی، ترمیم، کشیدن، جرمگیری، ریشه، پر کردن و معاینات را از جمله خدمات دندان پزشکی در این طرح عنوان کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با تمام توان جهت کمک به نیازمندان و افراد کم برخوادر استان پای کار است و در این راستا هر آنچه در توان داشته باشد انجام می‌دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.