کدخبر : 17729
پنج‌شنبه 13 آوریل 2023 - 20:18
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

مردم استان از منابع نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند

استاندار ایلام گفت: مردم از منابع نوسازی بافت فرسوده استفاده کرده و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت وبیناری به ریاست رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بافت مرکز شهر ایلام یک بافت فرسوده و قدیمی است و تغییر این بافت نیازمند همه تعامل مدیران است.

استاندار ایلام با بیان اینکه تسهیلات لازم برای بافت های فرسوده از جمله در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: مردم استان از این فرصت استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین برای بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

بهرام نیا افزود: در راستای کاهش هزینه ها لازم است که زمین های مسکن ملی از زیرساخت های لازم بهره مند شوند و دستگاه های مربوطه در زمینه تامین زیرساخت های لازم پای کار باشند و موجب سهولت در اجرای روند پروژه های این طرح در استان باشند.

وی بیان کرد: واگذاری زمین های مازاد دستگاه های اجرایی برای تامین زمین طرح ملی نهضت مسکن یکی از اولویت های مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

بهرام نیا افزود: در حال حاضر حدود ۹۰۳ هکتار زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان نیاز است.

استاندار ایلام تاکید کرد: گشایش های جدیدی با دستور رییس جمهور صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه های مسکن ملی دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: مدیران ما مدیران دغدغه مندی هستند که امید است در زمینه تامین زمین برای واحدهای مسکونی همه پای کار باشند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها بهتر از گذشته در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: صدور پروانه ساختمانی یک موضوع مهم است که شهرداری در این حوزه خوب عمل کرده اند که قابل تقدیر بوده و امید است این همکاری بیشتر گذشته باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام در زمینه اقدامات لازم اجرایی برای از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: مشارکت جمعی همه نهادها و دستگاه های اجرایی به صورت یک زنجیره هماهنگ در راستای طرح ملی نهضت مسکن لازم و ضروری است..

وی همچنین بر تسریع بر احداث مسکن در شهرستان های دهلران و مهران به صورت ویلایی هستند تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.