کدخبر : 17585
دوشنبه 20 مارس 2023 - 11:02
فاقددیدگاه

خدمات دولت در استان ایلام در سالی که گذشت

استاندار ایلام مجموعه‌ فعالیت‌های مجموعه دولت در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: مجموع اعتبارات سفر استانی و اعتبارات استانی در مجموع ۷۷۲۳ میلیارد است که تاکنون بیش از ۵۱ درصد آن تخصیص یافته و در بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» با حضور در برنامه زنده تلویزیونی«افق روشن» در سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: مردم استان ایلام اسوه صبر و نجابت و دلدادگی به نظام و انقلاب هستند و امیدوارم سال جدید در همه ابعاد سالی با نشاط و شادابی برای مردم استان در همه حوزه‌ها از جمله رونق اقتصادی و رونق سفره مردم باشیم.

وی گفت:  سفر ریاست محترم جمهوری خوشبختانه رهاورد مادی و معنوی خوبی بر جای گذاشت، مجموع اعتبارات سفر استانی و اعتبارات استانی در مجموع ۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد است که تاکنون بیش از ۵۱ درصد آن به میزان ۳ هزار و ۹۶۵ میلیارد تومان تخصیص و در بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: در سفر ریاست محترم جمهور مبلغ دو هزار میلیارد تخصیص داده شد و با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس‌جمهور نیز مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبارات استان اضافه شد، علاوه بر این در جریان سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به استان نیز مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان جذب شد. در مجموع، اعتبارات تخصیص یافته به نسبت سال گذشته، پنج برابر شده و براساس عدالت محوری در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح  کرد: در سیروان کل اعتبار لحاظ شده ۱۵۵ میلیارد تومان بوده که ۹۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که تکمیل ایستگاه پمپاژ سیروان با اعتبار ۵۲ میلیارد، پروژه های راهسازی، احداث زمین چمن فوتبال، احداث چهار باب مدرسه از جمله آنها است.

وی ادامه داد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان چرداول ۱۲۸ میلیارد تومان بوده که ۷۷ میلیارد آن تخصیص یافته است، همچنین کل اعتبار شهرستان بدره ۱۷۸ میلیارد تومان بوده که ۸۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که مهمترین مطالبه مردمی این شهرستان بیمارستان بدره بوده که با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده تکمیل می شود.

وی تأکید کرد: یکی از کارکردهای مهم دولت سیزدهم «مسئله محوری» است و دولت برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های نیمه‌تمام برنامه دارد بطوریکه در همین مدت در استان ایلام از مجموع ۱۹ طرح نیمه تمام ایستگاه پمپاژ کشاورزی تعداد سه ایستگاه به بهره‌برداری رسید که بارقه امید زیادی را برای کشاورزان و ایجاد اشتغال در این مناطق فراهم کرده است.

استاندار ایلام ادامه داد: کل اعتبار شهرستان های ایوان و آبدانان به تربیت ۱۵۲ و ۸۷۳ میلیارد تومان بوده که مهمترین مطالبه مردم شهرستان آبدانان تکمیل تونل کبیرکوه بوده که ۳۰۰ میلیارد در قالب ماده ۵۶، ۲۵۶ میلیارد در طی یک سال گذشته و هم اکنون نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد به پیمانکار پرداخت شده و بنا داریم در هفته دولت و یا در نهایت در دهه فجر سال ۱۴۰۲ این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: در شهرستان ملکشاهی نیز به اندازه ۱۰ سال به اعتبارات این شهرستان افزوده شده و از مجموع ۶۷۹ میلیارد تومان اعتبار، ۱۲۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که منجر به توسعه و رفع محرومیت در این شهرستان می شود و پروژه هایی همچون ایجاد تصفیه خانه آب، بیمارستان ملکشاهی، ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و تقاطع غیرهمسطح ملکشاهی به سرانجام خواهند رسید.

وی افزود: کل اعتبارات شهرستان دهلران نیز ۳۵۸ میلیارد تومان است که ۲۴۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی و زیرساختی این شهرستان نیز تحول اساسی رخ خواهد داد، برای اجرای پروژه خط انتقال آب گرم که یکی از مطالبات به حق مردم دهلران است، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۱۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در استان را توجه به یادمان ها و قبور مطهر شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا بر گردن همه ما حق دارند و در همین رابطه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل گلزارهای شهدا اعتبار لحاظ شده که تاکنون ۳۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و بیش از ۵.۵ میلیارد تومان برای توسعه یادمان قلاویزان و ۵.۵ میلیارد تومان برای توسعه یادمان شهدای شرهانی اختصاص یافت.

بهرام نیا گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات انجام گرفته در دولت در استان توجه به اصلاح نقاط حادثه خیز در نقاط مختلف استان از جمله جاده نصریان دهلران، چهارخطه کردن محور دهلران به اندیمشک و چهارخطه کردن آبدانان به مورموری و جاده قاضی خان به بدره بوده که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

استاندار ایلام ادامه داد: در حوزه راهسازی تحول بزرگی ایجاد شد و تنها در ایام اربعین ۲۰ کیلومتر جاده احداث شد و هم اکنون نیز طرح چهار خطه کردن زنجیره به شباب و تنگ قیر و در نهایت حمیل به سمت کرمانشاه در دست اقدام است که ضمن حذف نقاط حادثه خیز باعث کاهش مسافت و دسترسی به مرکز استان و در نهایت مرز مهران خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: در مجموع ۲۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه راهسازی اعتبار هزینه شده که هم اکنون ۹۰۱ میلیارد تعهد مالی برای دولت ایجاد شده و این نشان می‌دهد مدیران ما ریسک پذیر هستند و با نبود اعتبار پروژه‌ها را شروع کرده و تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تحول خوبی در حوزه آبرسانی به روستاهای استان انجام شده است، اضافه کرد: در ابتدا تعداد روستاهای استان که در طرح جهاد آب‌رسانی قرار گرفت  ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این تعداد روستا به ۲۰۰ مورد افزایش و اعتبار لازم نیز به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بهرام‌نیا با اشاره به جهاد آب‌رسانی به روستاهای استان، ضمن قدردانی از قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان، خاطرنشان کرد: ایلام در طرح آب‌رسانی به مناطق محروم با ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه نخست کشور را کسب کرد که از این بابت از  مجموعه قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه استان و مجموعه آبفای استان که به‌صورت جهادی عمل کردند قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اعتبار حوزه شهرستان ایلام نیز گفت: برای شهرستان ایلام نیز ۶۷۹ میلیارد اعتبار لحاظ شده  که ۴۱۶ میلیارد تومان آن در جهت تکمیل فاضلاب، تکمیل ساختمان بیمارستان رازی و تکمیل راه دسترسی به بیمارستان رازی به میزان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، محقق شده است.

استاندار ایلام یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان را برگزاری ۷۶ سفر شهرستانی ذکر کرد و افزود: از ابتدای شروع به کار خود دولت سیزدهم در استان ایلام سفرهای شهرستانی با هدف بررسی وضعیت پروژه‌های هر شهرستان و دیدار با معتمدین و مردم با هر نگاه و سلیقه ای انجام شده و برای آنکه خللی در روند رسیدگی به کار مردم ایجاد نشود، سفرهای شهرستانی در روزهای آخر هفته و تعطیل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از صبح زود تا پاسی از شب‌ اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سفرهای شهرستانی نیز در مناطق حاشیه‌ای شهر نیز حضور پیدا می کنیم و در جریان این بازدید و حضور، مشکلات ساکنین این مناطق مورد بررسی قرار می گیرد و برای رفع آنها چاره اندیشی می شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ایام اربعین گفت: در مقام مقایسه با پنج استان هدف و ۳۱ ستاد اربعین کشوری و ستاد مرکزی اربعین، استان ایلام با امتیاز ۹۸.۸۷ موفق به کسب رتبه نخست شد، در این رابطه همه پای کار بودند از مردم گرفته تا مسئولان که نتیجه این همدلی و هم افزایی کسب این رتبه و در نهایت مدیریت اربعین شد.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست اشتغال استان ایلام در کشور عنوان کرد: کسب این رتبه در استان کار بزرگی بود که ایلام به واسطه تلاش همگانی موفق به کسب مقام نخست اشتغال شد و میزان تعهد اشتغال در استان ۶ هزار ۷۷۲ نفر بوده که به مرز ۱۵ هزار نفر رسیده است، راستی‌آزمایی‌ آمار اشتغال نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به دیگر موفقیت های استان در مقام مقایسه با سایر استان‌ها گفت: کسب رتبه برتر استان ایلام در پرداخت تسهیلات ازدواج، کسب رتبه برتر اداره کل صمت استان در سطح کشور، کسب رتبه برتر در مشارکت های اجتماعی جوانان و همچنین کسب رتبه چهارم در احیای واحدهای تولیدی راکد از جمله این موفقیت ها بوده بطوریکه علاوه بر این در این مدت ۳۳ واحد که به علت غیر فعال بودن در تملک بانک ها بودند، با تلاش صورت گرفته تعداد ۲۵ واحد تولیدی بازگشت داده شد و مجددا در مدار تولید قرار گرفتند.

وی با اشاره به پروژه راه آهن نیز گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۲۷ کیلومتر از اسلام آباد به ایلام در حال اجرا است و قطعه دوم نیز از سراب ایوان تا چوار در دست اقدام است و در صورت پیگیری های مستمر هم نمایندگان و هم مجموعه دولت در استان و وزارت راه و شهرسازی در آینده ای نزدیک شاهد به سرانجام رسیدن راه آهن ایلام نیز خواهیم بود.

بهرام نیا با تقدیر از نقش برجسته اصحاب رسانه، مطبوعات و فضای مجازی استان نیز خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در رابطه با منافع مردم و استان فارغ از هر نوع تفکر و نگاهی پای کار هستند که جای قدردانی دارد.

استاندار ایلام گفت: با حمایت دکتر وحیدی وزیر محترم کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتبارت لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تامین شده است و به زودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای خرید ۴ تانکر آب‌رسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان اینکه به‌زودی ارزش افزوده و سهم آلاینده نیز توسط سازمان امور مالیاتی به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود، گفت: در این رابطه تاکنون ۲۶۶ میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده و شهرداری‌ها در رابطه با پرداخت حقوق و مطالبات کارگران خود نیز اهتمام داشته باشند.

ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.