کدخبر : 17576
سه‌شنبه 14 مارس 2023 - 22:42
فاقددیدگاه

در چهارشنبه‌سوری باید به حقوق سایر شهروندان توجه کرد

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: عدم رعایت حقوق شهروندان و هنجارشکنی موضوعی است که خط قرمز پلیس است و با عاملان به شدت برخورد می شود.

سرهنگ “حسین نجفی”در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می شوند. از مواد منفجره و آتش گیر هستند. این مواد خاصیت خود به خودی آتش گیری و انفجاری دارند. لذا از نگهداری آن ها حتی به مقادیر بسیار کم در منازل، زیرزمین، محل کار و… جداً خودداری کنید.

وی گفت: کودکان به هیچ عنوان نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند. لذا همراهی والدین را می طلبد و والدین در کنار فرزندان خود باشند و در محله های خود با رعایت حقوق شهروندان امروز را مدیریت کنند تاشاهد وقوع حوادث نباشیم.

نجفی با اشاره به نقش والدین در چهارشنبه آخرسال ،تصریح کرد:باید کودکان و نوجوانان را تشویق کنند تا از حوادث درک خوبی داشته باشند و آسیب پذیری در مقابل آتش بازی و مواد منفجره و محترقه را متوجه شوند.

وی با هشدار به خانواده ها در خصوص عواقب جبران ناپذیر آتش و مواد منفجره،خاطرنشان کرد: از برپایی آتش های حجیم و غیر قابل مهار خودداری نمایید و از وروشن کردن آتش در معابر باریک و در نزدیکی تاسیسات برق، ایستگاه های تقلیل فشار گاز، پارکینگ های عمومی و پمپ بنزین پرهیز کنند و حریم هماسیگان و شهروندان را حفظ کنند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد:شهروندان می توانند هر گونه از موارد خرید و فروش مواد محرقه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به حفظ حقوق خانواده ها و اینکه احیانا برخی خانواده ها در منزل فرزند خردسال و یا کهنسال دارند،گفت:در صورت مواجهه پلیس با هرگونه ناهنجاری و عدم رعایت حقوق شهروندان پلیس با قاطعیت با عاملان برخورد قانونی خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.