کدخبر : 17496
چهارشنبه 22 فوریه 2023 - 18:28
فاقددیدگاه
نماینده مردم ایلام در مجلس:

قوای سه گانه برای رفع مشکلات اقتصادی بسیج شوند

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تأکید کرد: مسئولان کشور نباید فرافکنی کنند و همه سه قوه باید در این ماراتن و پیچ سخت نظام، در کنار هم بتوانند مشکلات را حل کنند.

به گزارش جامک به نقل از خانه ملت، علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، ۳ اسفند ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار، جانباز و آزاده به همسنگران شهدا، گفت: مردم ایلام در عرصه های مختلف، بلاگردان نظام جمهوری اسلامی بوده اند از این رو از حضور باشکوه این مردم در دهه مبارک فجر قدردانی می کنم که نشان دادند همواره بر آرمان های امام و شهدا پایبند هستند. مردم ما بصیر، صبور و علیم بوده و همواره بر مواضع حق ایستاده و راه آرمان های امامین انقلاب و شهدا را به درستی دنبال می کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: حرکت مردم باعث شد بار مسئولان نسبت به گذشته سنگین تر شده و می طلبد سران سه قوه و همه مسئولان کشور برای پاسداشت حرمت حریم این مردم تا سر حد جان، عهده دار خدمت بی منت به این عزیزان باشند.

وی ضمن تشکر از دکتر قالیباف، هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان مجلس برای پیگیری مسائل معیشتی مردم، اظهار داشت: اما کاش به جای رأی استمزاجی جلسات ۳ شیفته هفته آینده، کل مسئولان را برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بسیج می کردید. مسئولان کشور نباید فرافکنی کنند و همه سه قوه باید در این ماراتن و پیچ سخت نظام در کنار هم بتوانند مشکلات کنونی جامعه را حل کنند.

بسطامی اضافه کرد: بهتر این بود که آقای قالیباف به بازار مکاره ارز، طلا و سکه بیشتر ورود می کرد و به مشکل تراژدی غم انگیز مسکن، بی خانمان ها و آنهایی که از حاشیه نشینی به کپرنشینی سوق داده می شوند بیشتر توجه می شد. امروز ناله محرومان بلند شده لذا باید دست به دست یکدیگر داده و در کنار هم و با وحدت کلمه برای رفع مشکلات کنونی جامعه گام برداریم و بهتر این است در روزهای آینده در کنار هم برای رفع این مهم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قصه پرغصه آلام ایلام ضمن تشکر از اقدامات رئیس جمهور عنوان کرد: از رئیس جمهور می خواهم دور دوم سفر خود به ایلام را هرچه سریع تر آغاز کنند. ایلام راه ریلی ندارد و با اینکه دروازه عتبات عالیات است اما یک متر آزادراه ندارد. سدهای ایلام با اعتبارات قطره چکانی پیش می رود. سد چناره در چنبره ندانم کاری های مسئولان گرفتار شده است.

وی در ادامه به میادین مشترک نفت و گاز اشاره و عنوان کرد: میدان چنگوله، فاز دوم پالایشگاه ایلام، میدان گازی توسعه تنگ بیجار در هاله ای از ابهام باقی مانده که امیدوارم در سفر دولت به این موضوع توجه جدی شود. همچنین آب شرب مردم استان ایلام، استانی که با چالش جدی مواجه است.

بسطامی در ادامه با بیان اینکه حق مناطق جنگی و حق برخورداری کارکنان در زمان جنگ مغفول مانده است، یادآور شد: شهرستان های سیروان و چرداول از قافله شهرستان های جنگی با تقدیم صد ها شهید جا مانده است و جوانان سیروانی پیر شده اند و حق املاک و مستغلات در حاشیه سیمره به آنها پرداخت نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان در عسر و حرج بوده اما مرزداران بی جیره و مواجب در زمان های حساس نظام هستند که امیدوارم در سفر دولت و رئیس جمهور به منطقه که با شعار عدالت پا به عرصه گذاشت بتواند حق توده های مردم و صاحبان اصلی را به درستی به جا بیاورند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.