کدخبر : 17392
چهارشنبه 1 فوریه 2023 - 8:41
فاقددیدگاه

نشست سازماندهی امور جوانان در ایلام برگزار شد

نشست سازماندهی امور جوانان امروز در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری ایلام، عصر امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست سازماندهی امور جوانان که در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اشتغال باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و جوان تحصیل کرده‌ ما نباید مشکل اشتغال داشته باشد لذا باید مسئله اشتغال اولویت اصلی ما باشد.

محمد سبحان حسنی، با بیان اینکه باید با هم‌افزایی، هماهنگی، برنامه‌ریزی و با استفاده از نظرات خود جوانان بتوانیم بحث اشتغال آن‌ها را حل و فصل کنیم، تصریح کرد: اهداف خوبی در استان در نظر گرفته شده، اما برخی نابسامانی‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال، تسهیلات اعطا شده، اما هدف محقق نشده یا به صورت مقطعی بوده است.

معاون استاندار ایلام این مسئله را ناشی از خلأهای آموزش و مهارت‌آموزی و هدایت صحیح جوانان به سمت بازار کار دانست و تأکید کرد: داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت بازار و چگونگی سرمایه‌گذاری و هزینه‌ها ضروری است لذا باید این گونه اطلاعات را در اختیار جوانان قرار داد.

حسنی بیان کرد: ما پتانسیل‌های بسیار خوبی داریم، ولی حتی در معرفی پتانسیل‌ها به جوانان هم جا برای انجام کار‌های زیادی داریم؛ مثلاً در حوزه‌ صنایع دستی چند هزار شغل وجود دارد و باید دانشجویان این کارگاه‌ها را ببینند تا بدانند می‌توانند به فکر کار در این مراکز هم باشند.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم اتفاقات جدیدی اتفاق بیفتد و نیاز به کار پیچیده‌ای هم ندارد. همین که داشته‌هایمان را در معرض دید قرار بدهیم و اطلاع‌رسانی کنیم، تأثیرگذار است.

معاون سیاسی استاندار ایلام اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به جوانان دارد و در استان در تلاش هستیم تا ظرفیت دستگاه‌های مختلف را به کمک جوانان بیاوریم، چون جوانان سرمایه‌های ما هستند و امیدواریم با اقداماتی که در حوزه‌ معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان در حال انجام است، شاهد بالندگی جوانان استان باشیم.

وی تأکید کرد: باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان قرار بگیرند و برنامه‌هایی که برای جوان برتر در نظر گرفته شده و کسانی که لیاقت شناسایی در این حوزه‌ها دارند، شناسایی شوند. فرصت خوبی برای استان هست تا در بحث کشوری جوانان ما خودشان را نشان دهند و برای استان نام‌آور شوند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.