کدخبر : 17210
دوشنبه 9 ژانویه 2023 - 9:44
فاقددیدگاه

رزمایش شرکت های تابعه وزارت نفت در ایلام برگزار شد

رزمایش مشترک شرکت های تابعه وزارت نفت در استان ایلام با مشارکت پالایشگاه گاز شرکت پتروشیمی ایلام، شرکت نفت و گاز غرب، شرکت منطقه 7 عملیات انتقال گاز، شرکت گاز استان ایلام ، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام و پدافند غیرعامل استانداری ایلام به منظور ارزیابی، حفظ آمادگی و هماهنگی بین شرکت های تابعه وزارت نفت در سطح استان برگزار شد.

به گزارش جامک، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، “روح اله نوریان” ، مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام ، با اشاره به اینکه برگزاری این رزمایش رضایت نسبی هیات اعزامی از وزارت نفت و ستاد شرکت اصلی زیر مجموعه نفت و سازمان پدافند غیر عامل کشور را جلب کرده است، اظهارکرد: پالایشگاه‌ های گازی، خطوط انتقال گاز، تاسیسات نفتی و پتروشیمی به دلیل داشتن شرایط عملیاتی و تجهیزات ویژه و ماهیت عملکردی استراتژیک همواره آبستن حوادث متعدد فنی و عملیاتی از قبیل خطای انسانی، خوردگی تجهیزات و دیگر حوادث محتمل می باشند که برگزاری اینگونه رزمایش ها می تواند در بروز حوادث احتمالی جلوگیری و آمادگی شرکت ها را چند برابر کند. 
نوریان با بیان اینکه انجام رزمایش هایی در چنین سطحی موجب می شود که تمامی شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت در وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: باید آمادگی لازم برای مقابله و واکنش در شرایط بحرانی وجود داشته باشد تا بتوان به شکل موثری میزان آسیب های احتمالی وارده به پرسنل و خسارات رسیده به تاسیسات به حداقل و میزان تاب آوری و تولید پایدار را به مرز حداکثری رساند. 
همچنین مدیر بهداشت، ایمنی ، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه برگزاری این مانور با اشاره به اینکه همکاری، ارتباط و کمک شرکت های تابعه وزارت نفت در این استان در حد مطلوب قرار دارد، گفت: برگزاری این مانور انتظارات مجموعه شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت را فراهم کرده است.
سید جلال نورموسوی افزود: مهار بحران ها استفاده بهینه از همه امکانات سطح منطقه است و اگر هم افزایی وجود نداشته باشد ، مهار آن بحران از لحاظ زمان و هزینه بسیار فراتر است که خوشبختانه این همکاری و ارتباط در بین شرکت های تابعه وزارت نفت در ایلام به خوبی دیده می شود.
وی اظهار داشت: پالایشگاه گاز از لحاظ مدیریت و فراهم کردن امکانات و تجهیزات یکی از شرکت های پیش رو در بین شرکت های نفتی استان بوده و در برگزاری این مانور نقش خود را به خوبی ایفا کرده که قابل تقدیر و قدر دانی است.
حسن بهرام‌نیا،استاندار ایلام با قدردانی از شرکت های چهارگانه نفت برای برگزاری مانور و رزمایش ، گفت:این رزمایش که امروز برگزار شد میزان آمادگی ها دستگاه ها مشخص و نقاط ضعف و قوت آنان نیز شناسایی می شود.
بهرام نیا با اعلام رضایت از برگزاری این رزمایش افزود: دشمن در زمینه ایجاد اخلال در نظام بسیار هزینه کرده است و باید ما نیز ضریب امنیت خود را بیش از گذشته ارتقا دهیم و در مقابله تهدیدات دشمن مقابله کنیم. 
دکتر بهرام نیا تاکید کرد: روز به روز شاهد نوآوری و پیشرفت در تمامی حوزه ها هستیم و استمرار این روند با روحیه جهادی میسر می شود و زیرساخت های حوزه پدافند غیرعامل در مقایسه با گذشته در تمامی حوزه ها افزایش یافته است.
همچنین معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: همه تلاش دشمن برای براندازی و آسیب رساندن به نظام است که با همراهی مردم این تلاش ها به نتیجه نرسید.
عبدالرحمن کشوری با اشاره به اینکه دشمن دنبال خلق حادثه است و در این راستا هدف دارد که از خلق حادثه سرمایه گذاری و بهره برداری کند، افزود: همه تلاش خود برای ارتقا زیرساخت های حوزه پدافند برای مقابله با تهدیدات بکار خواهیم گرفت.
وی اظهار داشت: برگزاری این رزمایش در زمینه های مختلف رضایت بخش بوده و انتظار می رود که پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان برای حوادث واقعی همچون این رزمایش آمادگی کامل داشته باشند.
گفتنی است این رزمایش با حضور معاونت انرژی پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نفت، مدیران HSE و پدافند غیرعامل شرکت های تابعه وزارت نفت، استاندار ایلام، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استانداری ایلام و دستگاههای پشتیبانی، امدادی، امنیتی، انتظامی و مرزبانی استان، فرمانداری ایلام و چوار و سایر دستگاههای پشتیبانی و امدادی استان برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.