کدخبر : 17181
شنبه 7 ژانویه 2023 - 7:56
فاقددیدگاه

همکاری پلیس و کمیته امداد ایلام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی واجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام از اجرای طرح توانمند سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی در استان خبر داد.

به گزارش جامک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در دیدار با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای اجرای طرح توانمند سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از بزه دیدگان و قربانیان جرائم گفت: اشتغال و رفع مشکلات معیشتی نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا می‌کند که نقش کمیته امداد در این راستا بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد:فقر ریشه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) به محرومان جامعه نقش بسیار ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

یاسمی با اشاره به هدف مشترک پلیس و کمیته امداد در خدمات رسانی به محرومان جامعه، گفت: انتظار داریم تا سایر دستگاه‌ها نیز به مانند کمیته امداد قربانیان جرائم که در اثر نداشتن بضاعت مالی دست به ارتکاب جرم زده اند را تحت پوشش خدمات خود قرار دهند.

این مسئول انتظامی با تاکید بر اینکه نقش کمیته امداد در راستای کمک به محرومان جامعه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: نتیجه اقدامات و خدمات نهاد کمیته امداد در امر اشتغال زایی و کمک به نیازمندان نقش بسزایی در کاهش جرم در جامعه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه پلیس و کمیته امداد ایلام در زمینه آموزش، خدمات مشاوره‌ای و آسیب‌های اجتماعی همکاری می‌کنند، گفت: فقط مردم عادی جامعه نیاز به آموزش و هشدار‌های پلیسی ندارند خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد نیز به نوبه خود مشکلاتی دارند که در بیشتر موارد گره آن بدست پلیس باز می‌شود.

وی افزود: مرکز مشاوره آرامش انتظامی استان ایلام با کادری مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به تمامی آحاد جامعه الخصوص قشر ضعیف و محروم جامعه است.

سرهنگ یاسمی هدف از اجرای طرح توانمند سازی کاهش آسیب‌های اجتماعی را حمایت از قربانیان و بزه دیدگان دانست و بیان کرد:پلیس به دنبال مشارکت دادن تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حمایت از این قشر است تا بتواند زمینه ارتکاب جرایم را در جامعه کاهش دهد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.