کدخبر : 17172
سه‌شنبه 3 ژانویه 2023 - 12:29
فاقددیدگاه

اجرای طرح سرشماری عمومی ثبتی‌مبنا در ۲ شهر ایلام از اول دی ماه

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام از اجرای طرح آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی‌مبنا ۱۴۰۵، در شهرهای چوار و توحید خبر داد.

حائری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: کاهش هزینه ها و دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح در زمان کوتاه نسبت به سرشماری سنتی، مزیت اصلی سرشماری مبنا است. 

وی افزود: در جهت فراهم کردن زیرساخت ها برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ و بر طبق مصوبات جلسات ستاد ملی سرشماری، اولین آزمایش سرشماری در سال ۱۴۰۰ در محدوده منتخب ۵ استان و در سال ۱۴۰۱ در محدوه منتخب ۳۱ استان کشور از یک دی ماه تا پایان دی ماه در حال انجام است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: در استان ایلام محدوه های آزمایش شهر چوار و شهر توحید هستند. 

وی به چگونگی گرفتن داده های آماری اشاره کرد و گفت: افراد ۱۵ ساله و بالاتر خانوارهای ساکن در این دو شهر با مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور به نشانی https://www.ncr.ir ، نسبت به درج کد پستی صحیح محل سکونت خود اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اتباع غیر ایرانی نیز باید در این طرح شرکت کرده و به این منظور به پایگاه داده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به نشانی kanoonnobat.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت به ثبت برسانند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام هدف از اجرای این آزمایش را تقویت، بهبود و تکمیل داده های اداری و زیر ساخت های سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ دانست و گفت: شمارش جمعیت بر اساس کد پستی محل سکونت افراد در پایگاه داده ی ثبت احوال، دریافت اطلاعات نشانی افراد مندرج در سامانه، تغییر نشانی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۴۰۱ و نیز پایگاه داده اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با رویکرد آن بروزرسانی محدوده ها و نقشه ها، پلاک کوبی کدپستی و اعلام و اصلاح نشانی افراد در سامانه اعلام تغییر نشانی سازمان ثبت احوال است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.