کدخبر : 17117
چهارشنبه 28 دسامبر 2022 - 15:24
فاقددیدگاه

اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام در سال آینده

مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد: سال آینده به محض تامین اعتبار، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام در سطح ۲۵۵ هزار هکتار آغاز می‌شود.

رضا عظیمی رستگی افزود مطالعات فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای خوزستان و ایلام از سال گذشته شروع شده و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
عظیمی رستگی گفت: برای تامین اعتبار فاز دوم این طرح، دو مسیر را دنبال می‌کنیم که یکی از آن از طریق فاینانس داخلی و دیگری استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
عظیمی رستگی درباره تامین اعتبار از مسیر فاینانس داخلی اظهار داشت: با یک سرمایه‌گذار داخلی برای تامین اعتبار فاز دوم طرح مذکور صحبت و تفاهمنامه‌ای را مبادله کردیم، ضمن آن که ردیف اعتباری دیگری نیز از طرف وزیر جهاد کشاورزی و رییس جمهوری در حال پیگیری است.
به گفته عظیمی رستگی این دو روش تامین اعتبار به موازات هم پیش می‌رود تا بتوان بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام را از محل داخلی و بخش دیگر را از محل منابع خارجی تامین کرد.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر درباره تخصیص آب برای فاز دوم این طرح نیز تصریح کرد: تا زمانی که تخصیص آب برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام را از وزارت نیرو نگیریم، اجرای آن معنی پیدا نمی‌کند و از این رو تامین اعتبار و تامین آب را باید با هم انجام دهیم.
عظیمی رستگی همچنین گفت با بیان این که بخش‌های عمده‌ای از آب فاز دوم این طرح تامین شده است، گفت: بخش‌های دیگری از این طرح نیاز به آب دارد که باید تخصیص داده شود.
مدیر عامل موسسه جهاد نصر خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه اولیه برای فاز دوم طرح با وزارت نیرو شده، اما ما پیگیر هستیم نظر قطعی‌تری برای تامین آب داشته باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.