کدخبر : 1710
سه‌شنبه 8 مارس 2016 - 14:26
فاقددیدگاه

استقلال مالی مددجویان اولویت بهزیستی

مدیرکل بهزیستی ایلام و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، استقلال مالی جامعه هدف را اولویت کاری این سازمان اعلام کرد و گفت: علاوه بر اشتغال توانمندسازی فکری بهبود یافتگان در این زمینه مورد توجه جدی قرار دارد.

فرهاد قیصربیگی در همایش بهبود یافتگان اظهار کرد: هدف اصلی این سازمان که تمام ظرفیت و توان خود را به این حوزه معطوف کرده خودکفایی جامعه هدف است و در این زمینه حمایت های مالی و معنوی از مددجویان می شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۳۲ میلیارد ریال صرف بازتوانی گروه های مختلف جامعه هدف زیر پوشش شد، ادامه داد: از این میزان تسهیلات دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با سرانه ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۴ نفر از بهبود یافتگان پرداخت شده است.
به گفته وی، حدود ۶۰ نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده که تاکنون این تعداد موفق به دریافت وام اشتغال شده اند و مابقی نیز در نوبت دریافت وام قرار دارند.
میدر کل بهزیستی ایلام تعداد مراکز ترک اعتیاد این استان را شامل ۱۳ مرکز خصوصی، یک مرکز درمان سرپایی دولتی و سه مرکز دارو درمانی عنوان کرد و گفت: هزینه ای که این اداره کل برای درمان افراد معتاد می کند در واقع نوعی سرمایه گذاری برای تامین و ارتقا سلامت جامعه و خانواده ها محسوب می شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز در این آیین با تقدیر از اراده بهبود یافتگان برای مبارزه با بیماری اعتیاد تاکید کرد: در سیستم های پیشرفته درمان اعتیاد تنها ترک مواد نیست بلکه بازگشت به زندگی دوباره و اجتماع بصورت کامل و تمام است.
رضا صادقیان یادآور شد: توانمندسازی شغلی رویکرد اصلی این ستاد قرار داشته و این مساله سال آینده بصورت گسترده تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
اجرای نمایش طنز و مسابقه از دیگر برنامه های این آیین بود و در پایان نیز از ۱۳ نفر از مسئولان مراکز ترک اعتیاد شهرستان های مختلف استان تقدیر شد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.