کدخبر : 16884
سه‌شنبه 22 نوامبر 2022 - 8:15
فاقددیدگاه

ساماندهی معتادان متجاهر ایلام

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام با اشاره به اجرای طرح صیانت و ساماندهی از معتادان متجاهر در سال جاری گفت: ۵۲۴ معتاد متجاهر در استان ساماندهی شده اند.

به گزارش جامک، محمد کریمی اظهار داشت: با همکاری همه دستگاه‌ها این طرح در ایلام بطور ۱۰۰ درصد اجرا شده و خوشبختانه ۵۲۴ معتاد متجاهر در استان ساماندهی شده است.

وی ایجاد مرکز درمان در استان با ظرفیت ۱۰۰ نفر را از اقدامات شاخص سال جاری برشمرد و تاکید کرد: ۱۶ کارگاه با حمایت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای بهبود یافتگان در استان فعال هستند که ۸۰ نفر از بهبود یافتگان در این کارگاه‌ها مشغول بکار شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام یادآور شد: سال گذشته سه میلیارد ریال و امسال ۵۰۰ میلیون ریال بابت کمک هزینه بیمه‌ای بهبود یافتگان به این مراکز پرداخت شده است.

کریمی اضافه کرد: ۱۱ هزار نفر معتاد در استان وجود دارد که بر اساس طرح شیوع شناسی رتبه ۲۷ کشور را داریم، ولی به لحاظ آلودگی به مواد مخدر جز استان‌های پاک هستیم، در حال حاضر ۵۲ مرکز ترک اعتیاد دارویی و اقامتی در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مرکز دارویی و ۱۷ مرکز اقامتی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام افزود: به ازای هر ۲۰۰ نفر معتاد در استان یک مرکز فعال بوده و در این زمینه پوشش ما نسبت به کشور ۳۰ درصد گسترده‌تر است.

کریمی مطرح کرد: شهرستان دهلران در ۶ ماهه اول سال جاری رتبه اول استان در زمینه برگزاری جلسات و اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه و یشگیری از مواد مخدردر استان کسب کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.