کدخبر : 16851
سه‌شنبه 15 نوامبر 2022 - 9:48
فاقددیدگاه
عملیات رفع مخاطره از زمین لرزش بهمن آباد چوار به کندی پیش می رود&body=http://www.jammak.ir/?p=16851" title="این مطلب را برای دوستان خود بفرستید!">
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از روند کند عملیات رفع مخاطره از منطقه بهمن آباد شهرستان چوار انتقاد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، سعید هژبری در جریان بازدید از زمین لرزش منطقه بهمن آباد شهر چوار پس از بررسی دقیق اقدامات انجام شده و انتقاد از کندی عملیات رفع مخاطره موجود و در جهت تسریع در عملیات اجرایی نسبت به تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی استان اقدام کرد.

وی یادآور شد: براساس مطالعات دقیق ژئوتکنیکی و هیدرولیکی توسط مشاور شرکت آب منطقه ای استان ، عملیات آبخیزداری و کابیون بندی در حوضه آبریز و در پایین دست پل مذکور توسط منابع طبیعی انجام گیرد.

معاون استاندار ایلام از شهرداری چوار و راهداری و حمل و نقل استان خواست براساس طرح مطالعاتی مشاور و با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد ریال نسبت به تکمیل دیوار حائل و پاکسازی ورودی و خروجی پل و احداث حوضچه آرامش و … اقدام کنند.

هژبری ضمن تقدیر از اقدامات شرکت آب منطقه ای استان بر کنترل کامل رانش ضلع جنوبی شهر چوار نیز تاکید کرد.

وی از فرماندار چوار خواست با بسیج کلیه امکانات و ماشین آلات شهرستان نسبت به ساماندهی و بهسازی محیط ضلع جنوبی تمهیدات لازم را بعمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام همچنین در بازدید میدانی از ورزشگاه این شهر تاکید کرد: این ورزشگاه اوایل جنگ تحمیلی مورد حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و جمعی از بازیکنان در این محل به شهادت رسیده و بعنوان یادمان شهدای ورزشکار نامگذاری شده است و اکنون نیاز به ساماندهی دارد و اداره کل ورزش و جوانان در این راستا اقدام لازم را بعمل آورد.

به گزارش ایرنا، مسئله رانش زمین در سال های اخیر به چالشی برای ساکنان شهرستان چوار تبدیل شده و این رانش منجر به تخریب حدد ۶ واحد مسکونی شده است.

چوار با یک هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع وسعت، دارای ۴۷ روستا و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری، ۲۸ هزار نفر ساکن و شناور ساکن این بخش هستند.

این بخش در ۱۸ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد و دارای کوه‌های قلاقیران، سیاه‌کوه و کوه‌های بولی و رودخانه‌های کانی شیخ، گدار خوش و تلخاب بولی است.

از مهم‌ترین وقایع تاریخی چوار بمباران زمین فوتبال و شهادت جمعی از ورزشکاران، کودکان، بخشدار و یک تماشاگر است که در تقویم ملی ثبت شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
عملیات رفع مخاطره از زمین لرزش بهمن آباد چوار به کندی پیش می رود&body=http://www.jammak.ir/?p=16851" title="این مطلب را برای دوستان خود بفرستید!">
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.