کدخبر : 16789
یکشنبه 6 نوامبر 2022 - 12:19
فاقددیدگاه

کتابخانه‌های عمومی ایلام و معضل کتاب‌های برگشت نخورده

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام از کتابخوانانی که از مراکز این اداره کل در سطح استان کتاب به امانت گرفته‌اند اما نزد خود نگه داشته و تحویل نداده‌اند، خواست که کتاب‌ها را بازگردانند.

سمیه حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده این اعضا کتاب ها را مدتهاست از کتابخانه های عمومی شهرستان های مختلف استان تحویل گرفته ولی آنها را پس نداده اند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این کتاب های برگشت نخورده مربوط به ایام کرونا و فاصله تعطیلی تا بازگشایی مجدد کتابخانه هاست که نزد کتابخوانان مانده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تاکید کرد: علیرغم تماس کتابداران با این افراد و درخواست برای برگشت کتاب، تاکنون اقدام چشمگیری از سوی این اعضا انجام نگرفته است.

حیدری از اعمال بخشودگی جرائم این کتابخوانان خبر داد و گفت: در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۱ الی ۲۷ آبان ماه، این افراد  در صورت بازگرداندن کتاب ها شامل بخشودگی جرائم ناشی از تاخیر می‌شوند.

وی یادآور شد: هر عضو براساس قانون در صورت به امانت گرفتن کتاب و تاخیر بیش از ۲ هفته مشمول جریمه نقدی می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام بدون اشاره به تعداد کتاب های پس داده نشده توسط اعضا گفت: این کتاب‌ها بیت‌المال و برای استفاده عموم مردم بوده که لازم است جهت بهره‌مندی همه علاقه‌مندان به کتاب، به موقع بازگردانده شوند. 

حیدری همچنین از اجرای پویش “اهدای کتاب، میراث ماندگار” با هدف تقویت منابع کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: این پویش در حال اجراست  و عموم مردم می توانند کتاب های کتابخانه های شخصی را برای استفاده عموم به کتابخانه ها اهدا کنند.

وی اضافه کرد: این پویش امسال بصورت ویژه همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۲۰ آبان ماه در حاشیه آیین عبادی، سیاسی و وحدت بخش نماز جمعه اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.