کدخبر : 16773
سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 - 8:59
فاقددیدگاه

برگزاری ۲۶ دوره مهارت آموزی در زندان ایلام

مدیر کل زندان های استان ایلام با بیان اینکه مواد اولیه کار از طریق انجمن حمایت از زندانیان تامین می‌شود گفت: ۲۶ دوره مهارت آموزی در زندانیان برگزار شده است.

مجید احسانی مدیر کل زندان های استان ایلام گفت: سازمان زندان‌های استان ایلام با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، خیریه‌ها و انجمن حمایت از زندانیان در تلاش بوده تا با توانمند سازی شغلی اشتغال آنان را بعد از آزادی فراهم و احتمال بازگشت مجدد آنان به زندان به حداقل رسد.

وی افزود: سازمان زندان‌ها تا کنون ۲۶ دوره مهارت آموزی به زندانیان برگزار شده که شامل برق ساختمان، قالی بافی، آرایشگری، تعمیر موبایل، گیوه بافی، معرق کاری در بند آقایان است.

مدیر کل زندان های استان ایلام در ادامه بیان کرد: در بند زنان نیز عروسک سازی، کاموا بافی، خیاطی، قالی بافی و… آموزش داده شده است.

احسانی با اشاره به اینکه مواد اولیه کار از طریق انجمن حمایت از زندانیان تامین می‌شود گفت: میزان درآمد یا دستمزد زندانی شاغل بر مبنای میزان کار وی تعیین و به حساب شخصی زندانی واریز می‌شود؛ همجنین پس از برگزاری کلاس های آموزشی توسط مربیان فنی و حرفه ای گواهینامه معتبر مهارت برای کسب و کار دریافت کنند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.