کدخبر : 16552
شنبه 24 سپتامبر 2022 - 7:30
فاقددیدگاه

نیروی انتظامی مهم‌ترین مولفه پیشرفت ما در امنیت است

امام جمعه ایلام گفت: نیروی انتظامی متعلق به مردم و از مردم است و مهم‌ترین مولفه پیشرفت ما امنیت است.

حجت‌الاسلام  اله نور کریمی تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: امسال خداوند متعال به استان ما توفیق داد که خادم شایسته زائران اربعین حسینی باشند و بیش از ۲۰ میلیون زائر از هشتاد کشور جهان در اربعین حضور یافتند و بیشترین زائر از مسیر و  مرز مهران و استان ایلام تردد کردند.

وی بیان کرد: حضور موکب‌های ملیت‌های مختلف در بین نجف و کربلا و حضور مسلمانان از کشورها مختلف در زیارت اربعین نشان آگاهی و بیداری جهان برای تشکیل حکومت عدل گستر جهانی حضرت حجت(عج) است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام این افتخار را دارد که دروازه عتبات عالیات و‌ کانون تردد زائران اربعینی حسینی است، ابراز کرد: استان ایلام همچنین مسیر تردد زائران حرم مطهر رضوی از کشور عراق است و این افتخاری است که برای باید قدر آن را دانست و از این فرصت برای توسعه استان استفاده کرد.

کریمی تبار با تاکید بر اینکه از مردم خوب استان که به محور اصلی پیاده‌روی اربعین بودند و حرکات زیبایی انجام دادند، در منازل خود زائران حسینی را جا و اسکان دادند، پذیرایی کردند و آنها را به خوبی و شایستگی تکریم کردند، تقدیر می‌کنم، یادآور شد: در استان زیرساخت‌های لازم برای چنین جمعیت حدود ۳ میلیون زائر وجود نداشته و در حال حاضر هم نداریم، آن هم با آن همه محدودیت‌ها و گرمایی که وجود داشت، البته خدا به ما کمک کرد و  زائران در آرامش از استان ایلام تردد کردند.

وی گفت: زحمات همه دست‌اندرکاران اربعین حسینی قابل تقدیر است، از ستاد اربعین حسینی، از رئیس ستاد و همکارانشان که حضور میدانی داشتند، از  دولت و وزرا و مسئولان که در استان و مهران حضور یافتند و از نزدیک مشکلات را می‌دیدند برای رفع آنها تلاش می‌کردند، از نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره اطلاعات که در خدمات‌رسانی و حفظ امنیت تلاش کردند، از خادمان مردمی اربعین، موکب‌داران، دولت و از استان‌های معین و خیرین، نهادهای خدمات‌رسان و همه اقشار مختلف که در  اربعین پای کار بودند تقدیر می‌کنم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه زیارت اربعین آغاز یک راه بزرگ در عرصه جهانی است، افزود: تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های دائمی برای اسکان و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) از جمله زائرسرا، نماز خانه و غیره توسط بخش دولتی و خصوصی، توجه به سایر زیرساخت‌های مرتبط با اربعین حسینی از جمله بیمارستان‌ها و امثال آن که باید توسعه پیدا کند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کریمی تبار با اشاره به اینکه حالا که ما افتخار این را داریم که زائران عتبات عالیات از استان ما ورود پیدا می‌کنند باید برای تکریم زائران، فعالیت‌ها و برنامه‌های منسجم و مستمری داشته باشیم، تصریح کرد: ستاد اربعین حسینی باید در طول سال فعال باشد و این گونه نباشد که در یکی دو ماه مانده به اربعین حسینی به فکر بیفتیم چه کنیم، در سبک مدیریت اربعین نیاز به تجدید نظر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: توجه به اقامه نماز و بُعد رسانه ای کنگره بزرگ اربعین حسینی  نیز باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، ستاد اربعین کشور  لازم است برای مسائل فرهنگی اربعین و  تقویت  کمیته فرهنگی بودجه‌ای تصویب و اختصاص دهد که اصل اربعین برای آگاهی سازی و معنویت افزایی جامعه و کار فرهنگی است.

وی با گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس، ابراز کرد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان از‌ جان و مال خود برای عزت، استقلال و سربلندی ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه گذشتند، جنگ تحمیلی، در واقع یک جنگ جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، مظلومانه و تنها مقاومت کردیم، ده‌ها کشور نیروهایشان وارد جنگ‌ با ما شدند و از آنها اسیر گرفتیم و  تجهیزات نظامی خود را بر علیه ما به کار گرفتند و برای اولین با ابرقدرت های شرق و غرب برای مقابله انقلاب اسلامی دست وحدت به هم دادند، اما خداوند متعال توفیق داد این تهدید تبدیل به یک فرصت شد و امروز از  ثمرات عالی آن بهره مند هستیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دفاع مقدس سند افتخاری برای مردم ما، نسل جوان و نوجوان است، یادآور شد: دفاع مقدس پیروزی خون بر شمشیر بود،  ما در دفاع مقدس، قدرت  اتحاد و معنویت را بر سلاح‌های روز دشمن دیدیم، دفاع مقدس تجلی امدادهای غیبی بود، در این هفته لازم است از شهدا، خانواده های معزز شهدا و جانبازان تحلیل و تکریم‌ کنیم که بهترین سرمایه ما هستند که شهدا اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

 کریمی تبار با بیان اینکه مدیریت بی نظیر  ولایت فقیه، حضور مردم و انگیزه دینی و معنوی  دست به دست هم داد که تا دفاع مقدس شکل گیرد، گفت: ایران اسلامی ما برای اولین بار بعد از چند قرن، بعد از انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، استقلال سرزمینی خود را حفظ کند، عزت و سرافرازی کنونی ما ریشه در دفاع مقدس دارد، جوانان و نوجوان به این پیشینه با عزت افتخار کنند که چه مردان و زنانی شهید شدند تا ایران را در جهان سرافراز کردند و امروز نظام استکبار مرعوب ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: استکبار جهانی چشم دیدن این موفقیت ها را ندارد و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی تا کنون، استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیسم جهانی تلاش کردند ذائقه مردم‌ ما را تلخ کنند، در این اواخر شاهد برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی بودیم، شاهد عضویت ایران اسلامی در سازمان شانگهای بودیم، حضور رئیس جمهور محترم در مجمع سازمان ملل متحد و تبیین ظلم های استکبار جهانی و آمریکا و دفاع از مظلومان جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و اینها برای دشمن سنگین و تلخ بود.

امام جمعه ایلام گفت: لذا استکبار جهانی، یک سوژه از پیش برنامه ریزی شده را به کار گرفتن که، در پی حادثه ای که برای یکی از فرزندان ملت روی داد و جان خود را از دست داد، حادثه ای تلخ برای همه ما بود، رئیس جمهور محترم هم دستور بررسی و پیگیری لازم را دادند، اما استکبار جهانی توطئه ای ساخت که امنیت جامعه ما را به هم بریزد و زیارت اربعین و عضویت در سازمان شانگهای و بیانات دشمن ستیز رئیس جمهور را به حاشیه براند، اما امروز از برکت خون شهیدان قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در جایگاه قرار ویژه ای در سطح جهان قرار گرفته است که دشمنان اقرار کرده اند قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن می داند اگر بخواهد وارد جنگ با ایران اسلامی شود باید ۲ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای کشور وارد عمل شوند، تصریح کرد: دشمنان امروز به دنبال این هستند که ناجوانمردانه جوانان و نوجوانان ما را تحریک احساسات کنند و به کف خیابان بیاورند تا ناامنی ایجاد کنند، آمریکا که دشمن ماست، منافقینی که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند، سطلطنت طلب هایی که سابقه آنان جز سیاهی نیست و عقبه ای در کشور ندارند، تلاش کردند برخی افراد ناآگاه را تحریک کنند که روسری از سر بیرون بیاورند تا نظام را تغییر دهند. اینها نمی دانند که  طرفداران نظام کسانی هستند که برای دادن سر برای نظام از هم سبقت می گیرند.

کریمی تبار گفت: جوانان و نوجوانان مراقب باشند، تامل کنید که پشت صحنه این کارها چه هست، تبلیغات دشمن شما را فریب ندهد، شیطان بزرگ مار خوش خط و خالی است که دم از حقوق بشر می زند، آیا آمریکا معتقد به حقوق بشر است؟ آیا جنایات آمریکا در یمن و فلسطین را نمی بینید؟ پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که نماد عزت و افتخار ماست و برای اهتزاز آن، هزاران شهید تقدیم آرمان های نظام اسلامی شده است را پایین کشیدند، مساجد و حسینیه ها را آتش زدند، اموال عمومی و خصوص را تخریب کردند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: مراقب باشید اینها دشمن قرآن، عفت و حیا، عزت، استقلال و پیشرفت ما هستند، دشمن ناموس و امنیت ما هستند، تلاش می کنند که مردم ما را در برابر نیروی انتظامی قرار دهند، نیروی انتظامی متعلق به مردم و از مردم است، حافظ امینت است، مهم ترین مولفه پیشرفت ما امنیت ماست، اینها آگاهانه نیروی انتظامی را تخریب می کنند، دقت کنید که نیروی انتظامی ما برای امنیت ما و برای مبارزه با مواد مخدر، برای حفظ ناموس ما و برای نظم و آرامش ما شهید داده و هنوز هم شهید می دهد، در حوادث اخیر نیروی انتظامی خویشتن داری کردند و مجروح و شهید دادند با اینکه می‌توانستند از سلاحی که در اختیار دارند استفاده کنند، بنده از نیروی انتظامی کمال تشکر را دارم.

کریمی تبار گفت: جوانان و نوجوانان مراقب باشند تحت تاثیر تبلیغات فریبنده دشمن قرار نگیرید، خود را از این وضعیت نجات دهید، البته شجره جمهوری اسلامی به اندازه ای توانمند است که آمریکا و استکبار جهانی نمی توانند در مقابل آن ایستادگی کنند،  از سرنوشت شوم منافقین عبرت بگیرید، اینها الان کجا هستند، الان در دامن دشمن در یک شرایط بد قرار دارند.

وی با تاکید بر آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان، ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب و اغتشاشگران، جواب اصلی را از امت حزب الله بعد از نماز جمعه امروز شنیده و می بینند، مردم ایران اسلامی در لحظه‌های پرخطر در صحنه حضور پیدا کرده و همواره نشان داده‌اند که ما مرد حادثه ایم، ما فرزند عاشورا و اربعین هستیم.

خبرگزاری تسنیم

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.