کدخبر : 16386
دوشنبه 29 آگوست 2022 - 8:09
فاقددیدگاه

۲۰ درصد دانش آموزان ایلامی در پایگاه های درسی تابستان شرکت کردند

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان این استان فصل تابستان امسال در پایگاه های درسی این اداره کل حضور یافتند.

علی درویشی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام در تشریح اقدامات این اداره کل در یک سال گذشته افزود: با توجه به روند مجازی تحصیل دانش آموزان در مدارس به دلیل همه گیری کرونا و از طرفی افت تحصیلی به همین منظور بعد از پایان سال تحصیلی گذشته کلاس های آموزشی تقویتی در همه مدارس تشکیل شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در همه مقاطع  تحصیلی در این کلاس ها شرکت و آموزش های مختلف دروس را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام همچنین با اشاره به تاسیس و راه اندازی ۱۷۰ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان در مدارس تاکید کرد: این مراکز نیز با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاسیس که در مجموع ۱۲ هزار نفر در این برنامه ها در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی حضور داشتند.

درویشی یکی از اقدام های مهم این اداره کل در یکسال اخیر را آغاز احداث ۳۷ زمین چمن ورزشی با اعتبار حدود ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به سرانه فضای ورزشی که حدود ۲۸ سانتی متر است، با افتتاح این فضاها این سرانه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات احداث پنج سالن ورزشی دانش آموزی نیز در این استان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به احیا درمانگاه فرهنگیان در مرکز استان طی این مدت اشاره و تاکید کرد: این مرکز فاقد داروخانه و پزشک بود که خوشبختانه با پیگیری های انجام گرفته این مجموعه دوباره احیا و شروع به فعالیت کرده است.

درویشی به میزان پوشش تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سطح استان اشاره کرد و نرخ پوشش تحصیل دانش آموزان ورودی به مدارس استان را ۹۸ درصد عنوان کرد که در کشور رتبه نخست را داراست و ادامه داد: تمامی هزینه های تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل که شناسایی شوند توسط این اداره کل تامین خواهد شد.

وی در خصوص ۲ درصد دانش آموزانی که زیر پوشش تحصیل قرار ندارند، گفت: عمده این افراد کودکان کار و یا عشایر کوچرویی بوده که در مرز جغرافیایی ۲ استان واقع شده و به علت کوچ امکان شناسایی آنها وجود ندارد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.