کدخبر : 16319
شنبه 20 آگوست 2022 - 9:12
فاقددیدگاه

ثبت نام بیش از ۲۰۰ ناظر افتخاری برای همکاری با بازرسی کل استان ایلام

بازرس کل استان ایلام گفت: بیش از ۲۰۰ نفر ناظر افتخاری برای همکاری با بازرسی کل ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند و بعضی نیروهایی هستند که در دستگاه های اجرایی شاغلند و به صورت کارشناس تخصصی و مشاوره همکاری می کنند.

مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام در جلسه کارگروه اجرای دستورالعمل تعامل و مشارکت سازمان های مردم نهاد با قوه قضاییه که در سالن جلسات بازرسی کل استان برگزار شد گفت: هدف از تعاملات با سازمان های مردم نهاد برقراری وضعیت مطلوب در جامعه است و امیدواریم با کمک سمن ها و ظرفیت کارگروه تعامل با سازمان های مردم نهاد مستقر در معاونت پیشگیری دادگستری کل استان به ماموریت های سند تحول جامه عمل بپوشانیم. 

وی افزود: همکاری تشکل های مردم نهاد و ناظران افتخاری با بازرسی کل استان در راستای ماده ۲۹ دستورالعمل مشارکت و تعامل قوه قضاییه با سازمان های مردم نهاد برای فراهم کردن شرایط تحقق اصل امر به معروف و نهی از منکر مدیران و کارگزاران دولتی است. 

بازرس کل استان ایلام گفت: با توجه به دغدغه اعلام شده از سوی برخی نمایندگان سمن ها یا سازمان های مردم نهاد مبنی بر ابهامات و عدم شفافیت در توزیع اعتباری و کمک های بلاعوض به این گونه سازمان ها، این موضوع در دستور رسیدگی نظارتی قرار خواهد گرفت و تشکل ها و سمن ها می توانند سوجریانات مهم و کلان استانی را به صورت رسمی و با نام یا بی نام از طریق سامانه گزارشگران فساد به بازرسی کل استان منعکس نمایند تا فضای ناامنی برای متخلفان و مفسدان ایجاد شود. 

اصلانی گفت: یکی از راهکارهای تحقق ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور در سند تحول قضایی، مردمی شدن نظارت و بازرسی و تقویت نظارت همگانی و تعامل فعال و سازنده با تشکل های مردم نهاد است. 

وی افزود: حسب سیاست های ابلاغی ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور در تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در انجام ماموریت ها، اداره نظارت همگانی وظیفه استفاده از ظرفیت ناظران افتخاری و تشکل های مردم نهاد و نحوه ارتباط با بازرسی کل برای دریافت اخبار سو جریانات دستگاه های اجرایی و یا همکاری در انجام ماموریت ها پس از تاییدیه را بر عهده دارد. 

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر ناظر افتخاری برای همکاری با بازرسی کل ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند و بعضی نیروهایی هستند که در دستگاه های اجرایی شاغلند و به صورت کارشناس تخصصی و مشاوره همکاری می کنند. 

اصلانی گفت: سامانه گزارش گران فساد در این راستا در سازمان بازرسی کل کشور طراحی شده تا افرادی که تمایل دارند بتوانند گزارش فساد یا تخلفات دستگاه ها را با محفوظ ماندن نام گزارش دهنده یا سوت زن فساد منعکس کنند./فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.