کدخبر : 16247
چهارشنبه 10 آگوست 2022 - 8:06
فاقددیدگاه
فرماندار چوار:

اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه به شهرستان چوار در سال جاری

فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه رسانه به توسعه شهرستان کمک کنند، گفت: در بودجه سال امسال ۹۰۰ میلیارد ریال به شهرستان چوار اختصاص داده شده است.

جامک : لیلی خاکی

ابراهیم یعقوبی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چوار به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهمیت و نقش تعیین کننده رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها تمام ظرفیت خود را جهت خدمت و توسعه شهرستان به کار گیرند.
وی افزود: همه خبرنگاران و فعالان رسانه ای و فضای مجازی شهرستان با هر سلیقه و دیدگاهی در حل مشکلات شهرستان و مردم آن هم راستا و هم جهت بوده و تنها دغدغه آنها کمک به کاهش مشکلات شهرستان باشد.
فرماندار چوار در ادامه به اشاره به اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه امسال به شهرستان چوار گفت: ۸۰ میلیارد ریال از این اعتبارات جهت تکمیل مسجد جامع شهرستان هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای حل مشکل کم آبی شهرستان چوار یادآور شد: مخزن ۲ هزار متر مکعبی بتنی ذخیره آب شرب چوار، با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی ارتقا کیفی و آبرسانی در شهر چوار احداث خواهد شد.
وی ادامه داد : پروژه خط انتقال روستاهای گلزار حداد هرکبود و گله جار و تعویض شبکه برای روستای دارتوت در حال انجام بوده و احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی چغاکبود، ساخت مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و تعویض شبکه برای روستای میرمکان بولی به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال جهت مخزن های چوار و روستاها هزینه شده و در بودجه سال آینده ۱۵ میلیارد ریال جهت کمک به بحث آبرسانی سیار و رفع مشکل مخازن روستایی شهرستان برآورد شده است.
یعقوبی همچنین مرمت و بازسازی جاده ها را از دیگر مسائل در شهرستان چوار بر شمرد و گفت: با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال جهت آسفالت راه چوار _ ایلام و همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال جهت مرمت و بازسازی و آسفالت راه روستایی حاج بختیار _ بان سرو به پیمانکار واگذار شده اند.
وی ضمن تقدیر از تلاش های مستمر استاندار و معاونانش در حوزه شهرستان افزود: استاندار ایلام نگاه ویژه ای به این شهرستان نو پا داشته و در بحث اربعین نیز مبلغ ۷۰ میلیارد ریال با حمایت استاندار و معاون عمرانی به این شهرستان اختصاص داده شد.
در این دیدار خبرنگاران و مدیران مسوول رسانه ها با معرفی حوزه فعالیت خود، به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در ادامه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از خبرنگاران شهرستان توسط فرماندار تجلیل به عمل آمد.
شهرستان چوار با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۴۷ روستای دارای جمعیت و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری‌ها ۲۸ هزار نفر ساکن این شهرستان هستند.
شهرستان تازه تاسیس چوار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان ایلام قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.