کدخبر : 16217
چهارشنبه 3 آگوست 2022 - 8:41
فاقددیدگاه

تقدیر از ۲۰ برگزیده مسابقه نقاشی ویژه محرم در ایلام

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام گفت: مسابقه تحت عنوان ایستگاه نقاشی با موضوع محرم که برای کودکان عضو کانون ولایت کمیته امداد امام خمینی برگزار شد از بین شرکت‌کنندگان ۲۰ نفر برگزیده و با اهدای جوایزی از آن‌ها قدردانی بعمل آمد.

شیما مامی‌زاده مدیر کتابخانه مرکزی ایلام درباره ویژه برنامه‌های ماه محرم این مرکز گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم بخش‌های مختلف نظیر بخش امانات، بخش کودک و نوجوان و بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی ایلام با برگزاری برنامه‌هایی متنوع به سهم خود در این عزاداری شرکت کرده و نقش فرهنگی و رسالت اجتماعی خویش را به عنوان یک نهاد همگانی ایفا خواهند کرد.

وی افزود: در دهه اول محرم اهداء نشریه به «بند نسوان» و امانت کتاب ماهانه به آنها و برگزاری ایستگاه نقاشی و برگزاری نشست‌های معرفی کتاب و مسابقات کتاب‌خوانی با موضوع عاشورا و عزاداری خواهیم داشت.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام تصریح کرد: مسابقه تحت عنوان ایستگاه نقاشی با موضوع محرم که برای کودکان عضو کانون ولایت کمیته امداد امام خمینی برگزار شد از بین شرکت کنندگان ۲۰ نفر برگزیده و با اهدا جوایز از آنها قدردانی بعمل آمد.

مامی‌زاده اضافه کرد: کتابخانه مرکزی ایلام با برپایی ایستگاه فرهنگی برای شب تاسوعا و عاشورای حسینی در مسجدالنبی منطقه هانیوان برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی شناخت و شخصیت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا در قالب‌های فرهنگی، هنری، سخنرانی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: عضویت رایگان برای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری کارگاه‌های کاردستی به مناسبت ایام پر حزن و اندوه محرم همچنین قدردانی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانانی که هر شب در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان حاضر می‌شوند.

مامی‌زاده یادآور شد: برگزاری کارگاه بریل‌آموزی برای افراد نابینایی که دیر نابینا هستند و یا با خط بریل آشنایی ندارند از جمله برنامه‌های کتابخانه مرکزی ایلام است.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت کنندگان در این برنامه‌ها هم اعضاء کتابخانه و هم افراد تازه هستند پیش بینی ما این است که محرم امسال با استقبال قابل توجهی روبه‌رو باشیم و از همه دوستداران اشاعه فرهنگ دعوت می‌کنیم که در این ویژه برنامه‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کتابخانه مرکزی ایلام در پایان خاطرنشان کرد: امسال برای کنگره جهانی اربعین حسینی که دروازه اصلی ورود به این همایش عظیم استان ایلام است ما هم فراخور این حرکت بزرگ برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار خواهیم داد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.