کدخبر : 16197
سه‌شنبه 2 آگوست 2022 - 8:45
فاقددیدگاه

ارسال ۸۵ اثر به جشنواره منطقه‌ای داستان «رازان»

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بیش از ۸۵ اثر از داستان نویسان ۵ استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و لرستان به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای داستان رازان ارسال شده است.

«علی هوشمند» در نشست هماهنگی جشنواره‌ای منطقه‌ای «رازان»، اظهار کرد: جشنواره داستان کُردی «رازان» یکی از جشنواره‌هایی است که  با هدف ارتقاء جایگاه داستان و تمرکز هرچه بیشتر بر این قالب در ادبیات کردی معاصر، توجه به جایگاه مهم آیین‌ها، رسوم و المان‌های فرهنگی مشترک و تبیین آنها در ادبیات داستانی کردی و ایجاد فضای مناسب جهت تعامل روزافزون داستان‌نویسان کردزبان برگزار می شود.

وی گفت: نقش آفرینی المان‌های فرهنگی بومی-محلی، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، شکل‌گیری روایت شهری مناطق کردنشین و بازنمایی روایت‌های مختص به شهرهای مرزی کردنشین  از محورهای موضوعی دومین جشنواره منطقه‌ای داستان کردی رازان است.

«منصور محبی» معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: جشنواره رازان در دور اول به صورت استانی برگزار شد و امسال دومین دوره آن به صورت منطقه ای با شرکت نویسندگانی از ۵ استان خواهد بود.

وی گفت: در سال ۹۷ به این نتیجه رسیدیم که داستان کُردی ظرفیت این را دارد که بتوان جشنواره‌ای برای آن راه‌اندازی کرد و خوشبختانه داستان هایی که تاکنون چاپ نشده بودند در این رویداد شرکت کردند، هر چند حجم آثار ارسالی مورد انتظار نبود اما ظرفیت ها و توانمندی های موجود را به دست آوردیم.

محبی ادامه داد: از دل نخستین جشنواره، ۱۴ اثر به صورت مجموعه داستان در قالب کتاب منتشر شد و لوح فشرده صوتی این داستان ها هم روانه بازار فرهنگی شد. در ادامه حاصل آن جشنواره تشکیل انجمنی است  که فرصتی برای آموزش، تولید و رقابت نویسندگان کُردنویس‌ خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.