کدخبر : 16000
شنبه 9 جولای 2022 - 11:58
فاقددیدگاه

اثر ناتمام ….!

این روزها که غم نان و تورم لحظه‌ای بر سر مردم آوار شده، پرداختن به مقوله فرهنگ، هنر و سرمایه های معنوی این حوزه، دل شیر می خواهد. با تمام این تفاسیر و به جهت ادای رسالت حرفه‌ای و یادآوری، لازم است به مسئله‌ای که در وضعیت فعلی قطعا جزء اولویت مسئولین ذیربط قرار ندارد، اشاره‌ای صورت گیرد.

پایگاه خبری جامک :بدون تردید هر فردی که از بلوار اصلی داخل شهرک صنعتی ایلام عبور کرده است؛ با دیدن مجسمه‌ای فاخر و اثری ارزشمند اما ناتمام! که با بی میلی و کج سلیقگی رها شده، دچار آرزدگی خاطر می شود.
اثری که به دلیل بهره مندی از خالقی بی بدیل، صلابت، شکوه و عظمت آن بر سرمایه گذاری های مالی صورت گرفته در این شهرک صنعتی قالب است.

شاید زمانی که هنرمند فقید شادروان “بهمن نظری” به سفارش شهردار وقت ایلام، خلق مجسمه “غلامرضا خان ارکوازی” عارف و شاعر نامی غرب کشور را کلید زد، فکر نمی کرد دست ساخته ارزشمندش اینچنین در جایی قرار گیرد که متعلق به آن نیست!

چرا این اثر که متعلق به شهرداری ایلام است اینچنین رها شده جای سوال دارد؟! مگر قرار نبود این مجسمه در یکی از میادین شهر ایلام نصب شود؟! به راستی آیا مفاخر فرهنگی و هنری استان که متعلق به همه مردم هستند، قربانی خط‌کشی ایلواری و قوم گرایی متعصبانه شده اند؟! اگر اینچنین باشد وای بر ما که آرزوی دستیابی به توسعه همه جانبه استان را در سر داریم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.