کدخبر : 15960
دوشنبه 4 جولای 2022 - 19:49
فاقددیدگاه
سرپرست اداره کل دامپزشکی:

نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در عید قربان توسط دامپزشکی انجام می‌شود

سرپرست اداره کل دامپزشکی پیش از ظهر امروز در دیدار با نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص تدابیر اندیشیده شده مبنی بر نظارت بر سلامت دام‌ها در عید قربان، اظهار داشت: همه ساله دامپزشکی براساس وظایفی که برعهده دارد، برنامه نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در عید سعید قربان را در دستور کار قرار می‌دهد.

یونس احمدی با بیان اینکه ۱۵ اکیپ ثابت و ۲۰ سیار نظارت دامپزشکی استان ایلام بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می‌کنند افزود: با توجه به اینکه شرایط جوی حاکم زمینه انتقال بیماری انگلی را فراهم کرده در راستای پیشگیری از بروز برخی از بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  یکسری تدابیر در راستای رفاه حال شهروندان و سلامت دام قربانی اندیشیده شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی ایلام با بیان اینکه صنعت دام، یک صنعت اشتغال زا است، گفت: تمام تلاش را برای توسعه و پیشرفت بکار گرفته می شود.

وی ادامه داد: استان ایلام دارای دو میلیون راس واحد سنتی و ۱۰۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی که نزدیک به ۷۰۰ نفر در بخش های مختلف دولتی و خصوصی بر کشتار و ذبح و سلامت دام نظارت دارند.

احمدی در پایان از مردم استان خواست، با توجه به فرار رسیدن عید قربان دام های خود را با نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی ایلام ذبح کنند.

امام جمعه ایلام نیز در این دیدار گفت: گردش مدیریتی نخبگان زمینه پیشرفت سازمان را فراهم می کند. هر فردی در یک سازمانی مدتی قرار دارد توان و تجربه خود را بکار  خواهد گرفت و مدیر جدیدی که منصوب می شود باید نگاهی به تجربه مدیران پیشین داشته باشد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: هرچه چرخش نیروهای توانمند وجود داشته باشد پویایی و تحرک بیشتر خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از نکاتی که اسلام  فوق العاده بر روی آن تاکید دارد. تاثیر  غذا بر جسم و روان انسان است. نقش دامپزشکی به عنوان نهادی که به بخشی از غذای مردم نظارت دارد اساسی و تاثیر گذار است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اسلام بر سلامت غذا تاکید دارد، اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت بسیار بدی در جامعه عرف شده که مردم می خواهند دام جلوی چشم انها ذبح شود که این نگاه با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از طریق رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما می تواند تغییر کند.

وی تصریح کرد: خدماتی که مردم از مجموعه دامپزشکی دریافت می کنند نیاز به فرهنگ سازی دارد که یک بخشی از آن بر عهده روحانیون مستقر در این سازمان است.

امام جمعه ایلام در پایان بر آموزش ذابحین کشتار دام و طیور در سطح استان تاکید کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.