کدخبر : 15912
یکشنبه 26 ژوئن 2022 - 13:40
فاقددیدگاه

توجه به بهداشت فردی ازعوامل مهم عدم ابتلا زائران به بیماری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به افزایش سفر به عتبات و عالیات، رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دست‌ها و... در کاهش ابتلا به بیماری‌ها از جمله وبا موثر است و باید بسیار مورد توجه زائران قرار گیرد.

علی نیکونهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در تمام دنیا معمولا با شروع فصل گرما بیماری‌های روده‌ای و اسهالی از جمله وبا شیوع پیدا می‌کند که این مورد در مناطق گرمسیری خطر ابتلا آن بیشتر است. 

وی افزود: با توجه به این که از تمامی موارد مشکوک نمونه گیری می‌شود تا این لحظه در استان ایلام موردی از وبا مشاهده نشده است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به این که این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع کشنده است تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مصرف آب از منابع غیر بهداشتی و ناسالم مانند رودخانه‌ها، چاه‌های حفاظت نشده و آب تانکرهای بین راهی ضروری است. 

نیکونهاد عنوان کرد: افراد مبتلا دارای اسهال آبکی شدید، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن آب و املاح بدن است. 

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین و افزایش سفر به عتبات و عالیات رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دست‌ها، پرهیز از استفاده از توالت‌های مشترک و عمومی و همچنین پرهیز از مصرف غذاهایی که به پاکیزه بودن آن‌ها شک داریم در کاهش ابتلا به بیماری موثر است و باید بسیار مورد توجه زائران قرار گیرد. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.