کدخبر : 15890
چهارشنبه 22 ژوئن 2022 - 14:12
فاقددیدگاه

اختصاص۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت فیلم کوتاه در ایلام

رئیس سازمان سینمایی کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت فیلم کوتاه با مشارکت استانداری ایلام خبر داد.

خزاعی با اشاره به مشکلات عدیده در زیر ساخت های نیمه کاره استان ایلام گفت: با مشارکت استانداری ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت فیلم کوتاه در ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود:با مساعدت استاندار ایلام تلاش خواهیم کرد که سینما فرهنگ ایلام به سمت تکمیل و بهره برداری پیش برود و سه سالن سینما در این مجموعه تجهیز و تکمیل خواهد شد.

خزاعی با بیان اینکه تجهیز دفاتر سینمای جوانان در تمام کشور اولویت اصلی سازمان سینمایی کشور خواهد بود گفت:تجهیز سالن آمفی تئاتر شهرستان‌های دهلران، ملکشاهی و دره شهر در اولویت است و همچنین تلاش می‌کنیم سینما سیار مهران نیز راه اندازی شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: یک فیلم سینمایی بر اساس دغدغه و مطالبات مردم استان ایلام تعیین خواهد شد و کار نگارش و تحقیق فیلمنامه این اثر تا سال آینده شکل می‌گیرد و امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ این فیلم سینمایی آماده نمایش شود.

استاندار ایلام هم در نشست با معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: استانداری در ساخت فیلم فاخر در بخش‌هایی که اصحاب حوزه فرهنگ و هنر استان تعیین کنند به صورت ۵۰ درصد با سازمان سینمایی مشارکت می‌کند.

حسن بهرام نیا با اشاره به اولویت تخصیص اعتبار تکمیل پروژه‌های فرهنگی در استان گفت: استانداری ایلام ۵۰ درصد هزینه‌های چهار سالن حوزه سینما فرهنگ استان را برعهده می گیرد و ساخت فرهنگسرای شهر ایلام هم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص تکمیل برج هنر شهر ایلام گفت: این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد که ما از اعتبارات استانی مبلغی برای آن اختصاص خواهیم داد.

اربعین، هم مرز بودن با سه استان عراق و یکدست بودن فرهنگی دینی و مذهبی از مهمترین مزیت های حوزه فرهنگ و هنر در استان ایلام است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.