کدخبر : 15834
چهارشنبه 15 ژوئن 2022 - 9:28
فاقددیدگاه

چرا نرمش آقای استاندار خبرساز شد؟!

کلیپ وایرال شده حرکات ورزشی استاندار ایلام و برخی مدیران در یک جلسه اداری با پوشش رسمی در بستر رسانه های اجتماعی، بار دیگر ایلام را به صدر اخبار داخلی و خارجی آورد که واکنش ها، نظرات و دیدگاه کاربران فضای مجازی در این خصوص هم جالب توجه بود.

پایگاه خبری جامک

به احتمال فراوان استاندار ایلام فکر نمی کرد که اجرای چند حرکت نمادین ورزشی در یک نشست اداری این میزان بازخورد داشته باشد. حال ممکن است این سوال مطرح شود که چرا واکنش ها به این کلیپ چند ثانیه‌ای زیاد بود؟! بدون تردید کوتاه ترین جواب این است که بیشتر رفتار مسئولین در همه‌ی حوزه ها نمادین، فی البداهه و لحظه ای شده و از فعالیت های بنیادی و تصمیمات راهگشار و  تاثیرگذار خبری نیست.

شاید اگر استاندار ایلام تا قبل از این اقدام چند بار از زیرساخت های ورزش استان بازدید می کرد و در جمع ورزشکاران قرار می گرفت، یا با کسانی که در حوزه ورزش قهرمانی یا ورزش همگانی فعالیت دارند، هم کلام می شد و خواسته های آنان را در عمل نه صرفا برای تهیه خوراک رسانه‌ای، بررسی و دستور هموار سازی مسیر آنها را صادر می نمود؛ انتشار این کلیپ نه تنها به دست مایه طنز و شوخی رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل نشده بلکه به عنوان یک امتیاز مثبت برای وی محسوب می شد.

شکی نیست که امروزه مردم به شدت رفتار مسئولین را رصد می کنند. با وجود رسانه های اجتماعی، تشخیص فعالیت های عملگرایانه از رفتارهای پوپولیستی که این روزها غلظت آن زیاد شده، کار سختی نیست.

مردم از کارهای نمادین مسئولین مانند؛ برگزاری ” نشست صمیمی”،  “گفتگوی خودمانی”، “بازدید سرزده”  و…، که در ابتدا اقدامات مثبتی به نظر می رسند اما چون خروجی ملموس و تاثیرگذاری به دنبال ندارند، خسته و ناامید شده‌اند.

مسئولین اگر به هر دلیل نمی‌توانند برای مردم کاری انجام دهند، سکوت و دیده نشدن آنان در ابتدا برای خودشان و سپس برای اعصاب و روان مردم بهتر و ارزنده تر خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.